۱۳۹۱ خرداد ۱۷, چهارشنبه

پیام تبریک تک توران : راهپیمایی موفقیت آمیز ائل گلی تبریز حاصل اندیشه درست فعالين مستقل است

تك توران : از زمان شکل گیری جریان طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی تک توران به عنوان خبرگزاری مستقل در حرکت ملی و با توجه به تحقیقات و آنالیزی که از این جریان داشت این حرکت را کاملاً به نفع حرکت ملی دانسته و از همان اوایل اقدام به حمایت از جریان طیف مستقل کرد .

متاسفانه برخی از دوستان در همان اوان کار با نوشتن مکتوبهایی از اعلام حمایت تک توران از جریان طیف مستقل انتقادهایی را به عمل آوردند . در این که نگارندگان چقدر در اعلان نظرات خویش صداقت داشتند یا نه صحبتی نیست . اما صحبت اینجاست که تک توران همیشه سعی براین داشته هر جریانی را کاملاً ریزبینانه آنالیز کرده و سپس تصمیم درست نسبت به آن بگیرد .
تحرکات بسیار مثبت فعالین مستقل در حرکت ملی آزربایجان در همین مدت کم شکل گیری ، همچون پخش فراخوان حضور در روز یکم خرداد ماه و غیره ، مایه مباهات و سربلندی حرکت ملی و نیز مهر تصدیقی است بر تصمیم درست تک توران از اعلام حمایت از طیف مستقل .
آخرین اقدام بسیار جسورانه و هوشمندانه فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان در شکل گیری تظاهرات مدنی برای اعتراض به خشکانیدن دریاچه اورمیه و نیز اعتراض به دستگیری و زندانی کردن فعالین ملی کار ساده ای نبود بلکه اعتقاد داریم با توجه به جو بسیار سنگین امنیتی در تبریز و آزربایجان جنوبی این حرکت حقیقتاً آغاز سرفصل تازه ای در حرکت ملی آزربایجان و شکل گیری تظاهرات رعد آسا ، کم هزینه، و پربار است .
تک توران یکبار دیگر جسارت طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان را خدمت غیور مردان و شیرزنانی که در پارک ائل گلی تبریز حضور داشتند صمیمانه تبریک گفته و امیدوار است چنین تحرکات سیستماتیک با گستره بیشتر ادامه داشته باشد .
گروه خبری تحلیلی تک توران
17 خرداد سال 1391