۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

بعد از تابناک واکنشها نسبت به مجمع ترک های آزربایجان جنوبی به مجلس هم کشید


تك توران
کوثري : وزارت امور خارجه واکنش صريح به ياوه گويي هاي ترکيه نشان دهد
عضو کميسيون امنيت ملي گفت:مجلس به جد تلاش ترکيه درباره جدايي آذربايجان را پيگيري مي کند و از دستگاه ديپلماسي نيز مي خواهد تا گزارش خود در اين زمينه را ارائه کند.

اسماعيل کوثري نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تبديل ترکيه به کانون تجزيه طلبي ضد ايراني گفت: بابيداري اسلامي کشورهاي تابع استکبار جهاني از سلطه آمريکا درآمده و اين باعث شده آمريکا و اسرائيل احساس خطر کنند.

کوثري با اشاره به تلاش هاي ترکيه در براندازي دولت سوريه گفت: حالا سران ترکيه بحث تجزيه طلبي مناطق آذري![ آزربايجاني ] ايران را مطرح مي کنند و اين درحالي است که مردم آذري زبان [ تورك زبان ] باوفا ترين مردم مسلمان و ايراني هستند و به اين توطئه جواب دندان شکني خواهند داد.

اين عضو کميسيون امنيت ملي افزود: اگر ترکيه بخواهد مشکلاتي را در ايران بوجود آورد سرش به سنگ خواهد خورد و مردم آذري زبان[ تورك زبان ] جواب رد محکمي به آنها مي دهند.

کوثري در پايان نسبت به واکنش دستگاه ديپلماسي تصريح کرد: مجلس به جد تلاش ترکيه درباره جدايي آذربايجان را پيگيري مي کند و از دستگاه ديپلماسي و وزارت امورخارجه مي خواهد تا گزارش خود در اين زمينه را ارائه کند و واکنش صريح تري نسبت به چنين مسائلي از خود نشان دهد