۱۳۹۱ تیر ۹, جمعه

برخی ها از نام فعالین مستقل به نفع تشکلی خاص سوء استفاده می کنند


تك توران : قبل از اینکه وارد بحث اصلی شویم اجازه می خواهیم اندک توضیحی در مورد سیستم کاملاً دمکراتیک طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی بدهیم .
همانگونه که می دانید طیف فعالین مستقل چندی پیش یا ارائه منشورخود با هدف اصلی اتحاد و همدلی بین تمامی گروههای مستقل پراکنده شده و نیز همکاری با تمامی تشکلات ملی اعلام وجود کرد .
سیستم طیف چگونه کار می کند ؟

طیف فعالین مستقل اول بار به صورت تز و تفکری جدید از طرف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان ارائه شد . سیستمی که طیف برای خود برگزیده بر اساس حرکت افقی و چسباندن گروههای مستقل پراکنده در حرکت و سپردن قسمتی از راهبری طیف بدستان همین نیروهاست . براین اساس با توجه به جوان بودن تز و نیز بر اساس داشته هایمان فعلاً سیستم را با استفاده از صفحه فیسبوکی شروع کردیم . به نحویی که قرار شد به صورت کاملا دمکراتیک برای اینکه گروههای مستقل خود را غریبه در این جریان نیابند البته با رصد فعالیتشان از طرف فعالین طیف می توانستند به عنوان مدیریت صفحه انتخاب شوند .
 در این ارتباط با توجه به اینکه هنوز در اول راه هستیم توانستیم با برخی از گروههای فعال مستقل ارتباط برقرار کرده و از این دوستان برای همکاری استفاده کنیم امری که هنوز هم در جریان است و در آینده تعداد این دوستان افزایش خواهد داشت . ضمن اینکه خاطرنشان سازیم که فعالیتهای طیف تنها به فضای مجازی مربوط نمی شود و در این راه فعالین طیف با گروههای مختلف مستقیماً در ارتباط هستند .
متاسفانه در جریان فعالیتها مشاهده می شود که برخی که تا کنون به فلسفه اتحاد در حرکت ملی ایمانی تداشته و همواره به علت خویشی نگری جلوی اتحاد در حرکت ملی را گرفته اند و ضربات بسیار زیادی خواسته یا ناخواسته به حرکت ملی آزربایجان زده اند در صدد سوء استفاده از نام فعالین مستقل در حرکت ملی آزربایجان با هدف ضربه زنی به طیف هستند .!
دوستانی که از صداقت طیف مستقل سوء استفاده کرده و بدنبال بهانه های واهی و دروغین نمی خواهند جریان طیف به اهداف والا و مقدس ملتمان که همانا اتحاد است برسد .
دوستانی که زیر نام جعلی جمعی از فعالین مستقل ( بخوانید آلت دست تشکیلاتی خاص ) نه تنها طیف را همراهی نمی کنند بلکه هر روز از جانب خویش با ادعای اینکه جزء طیف نیستند و جمعی از فعالین مستقل !! هستند بیانیه های تخریبی بر علیه طیف مستقل می دهند .
این ملت ستمدیده و فعالین راستین آن چه گناهی کرده اند که باید به خاطر قدرت طلبیهای برخی که اسم فعال ملی برخود نهاده اند و تنها کارشان عنادورزی در حرکت ، جنگ بایراق و جلوگیری از اتحاد فعالین ملی است باید در زندانهای حاکمیت بپوسند و حرکت ملی آزربایجان نه تنها پیشرفتی در چندین سال گذشته نداشته باشد بلکه متاسفانه بر اثر تک رویهای آقایان پسروی هم داشته باشد . کی می خواهید متحد شوید . لااقل اگر اتحاد در حرکت را باور ندارید جلوی دیگران هم انگل نشوید .
با توجه به توضیحات فوق طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی صراحتاً اعلام می دارد که اگر گروه اشاره شده که از نام و همچنین از احساسات فعالین مستقل سوء استفاده می کنند از خیمه سب بازیهای سیاسی که نتیجه آن فقط و فقط ضربه زنی به حرکت ملی آزربایجان است دست برندارند از طرف طیف مستقل افشاء خواهند شد .
بی شک چنین خیمه شب بازیها تئاترهای مقطعی است که در بلند مدت سبب بی اعتمادی جوانان مستقل به جریانهای سیاسی و در کل موجب خسران و ضربات جدی و غیرقابل جبرانی برای حرکت ملی آزربایجان خواهد گشت .
بزرگترین درد حرکت ملی آزربایجان ، عدم اتحاد گروههای مختلف در آن و نداشتن سیستمی دمکراتیک برای گردهم آوری تمامی تفکرات موجود در حرکت است طیف مستقل مصمم است که بتواند این رسالت بزرگ را روزی در حرکت ملی آزربایجان با کمک تمامی جریانهای سیاسی صادق عملی سازد و مطمئناً با صداقت در عمل و کلام به این امر نائل خواهد گشت در این راه با اینکه تا بدین روز متحمل شانتاژها و بایکوتهای فراوان از طرف تفکرات شخصی نگر و معاند شده ایم اما با تحمل هر هزینه ای به راه خویش با قدرت ادامه خواهیم داد . برای ما فعالین ملی و ملتمان اهمیت دارد نه سایتهایی که برای بایراق و مسائل شخصی می جنگند و نه تشکلاتی که با کمال تاسف به جای منافع ملی به منافع تشکیلاتی و از رده خارج کردن فعالین راستین طیف می نگرند .
تاسفله بو سؤزؤ بیر زامان دؤشنملریمیز اؤچؤن دئسه یدیک بو گؤن بیر سئرا آدینی میللی فعال قویان کسیملره دئمه لییک : " حاق سئل کیمی دریادان آشیب یول تاپاجاقدیر ، داش آتماقیله کیمسه اونو دؤنده ره بیلمز * دونیادا قارانلیقلار اگر بیرلشه باهم ، بیر خیرداجا شمعین ایشیقین سؤندؤره بیلمز "

« طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی »
ششم تير ماه سال 1391