۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

۱۸ نفر ازتروریست های «پ کا کا» به دست سربازان ترکیه کشته شدند


 تك توران : به دنبال درگیری میان گروه تروریست«پ کا کا» و ارتش ترکیه در نزدیکی مرز این کشور با عراق و ایران، مقام‌های ترکیه از کشته شدن «هشت سرباز» و «۱۰ مهاجم» خبر دادند.


در جریان این حملات گروه تروریست "پ ک ک" به قرارگاه‌های ارتش ترکیه، ۱۸ نفر تروریست جان خود را از دست دادند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه عازم منطقه شده و مسئولان دولت در آنکارا در این باره نشستی تشکیل دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرامانداری استان «حَکاری» ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حمله روز سه شنبه، ۳۰ خردادماه، تعدادی از اعضای حزب کارگران کردستان، «پ کا کا»، به یک قرارگاه نظامی در روستای «یِشیلتاش» این استان، «هشت سرباز ترک کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند».

به گفته مقام‌های آنکارا، گروهی از شورشیان کرد با هدف حمله به این قرارگاه نظامی از عراق وارد خاک ترکیه شده‌ بودند.برخی از منابع امنیتی آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این درگیری‌ها در سه نقطه از استان «حکاری» صورت گرفته‌ است و افزوده‌اند که این درگیری‌ها خونین‌ترین درگیری‌های از این دست در چندماه گذشته بوده است.

به گفته استاندار حکاری، در ادامه درگیری‌ها سربازان ارتش هم 18 تن از نیروهای "پ ک ک" را کشته اند.

گفته می‌شود که چندین هزار شبه‌نظامی عضو «پ. کا کا» در منطقه کوهستانی شمال عراق و هم مرز با ترکیه مستقر هستند که مرتبا حملاتی را علیه ترکیه ترتیب می‌دهند.

گروه  «پ کا کا» که از سوی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، از سال ۱۹۸۴ برای دولت مرکزی در حال مبارزه مسلحانه است.

عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه با محکوم کردن این حمله آن را "خائنانه" نامیده است. وی خطاب به تروریست ها گفته است، این گروه قصد «خراب کردن فضای اعتماد و ثبات را دارد و به حملات خونین غیر بشری‌اش ادامه می‌دهد.