۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

آيا كورديزه كردن مناطق آزربايجاني حق تهيه سلاح را بر ملت آزربایجان مشروع نمی سازد؟ ـــ یاشار گؤنئیلی



حركت ملي آزربايجان جنوبي ـ حركتي است كاملاً مدني به دور از خشونت اين استراتژي ما بوده ، است و خواهد بود در اين شكي نيست اما اين بدان معني هم نيست كه وقتي ملتمان زماني همچنان كه در تاريخ هم بارها شاهد جنايات و نسل كشي عديده اي از طرف ماتهاي زياده خواه بر عليه ملتمان بوده ايم ، دست روي دست گذاشته و پلاني براي آن روزها نداشته باشيم .
به اطراف خود بنگريد به دشمنان تاريخي ملتمان خوب نگاه كنيد از كوردهاي ايران ! گرفته حوادث و جنايتهاي اعمال شده توسط اسماعيل سيميتكوها و حوادث سال 58 و قتل عام ملتمان در سولدوز را خوب به خاطر بياوريد آيا آنها امروز بي سلاح هستند ؟ يا كوردهاي عراق و سوريه و توركيه بدون سلاح اند ؟
به دشمن تاريخي ديگر ملتمان در شمال ( ارمنيها ) نگاه كنيد آيا نسل كشي آزربايجانيها توسط ارامنه جنايتكار و فاشيست حوالي جنگ اول جهاني يادتان رفته يا اينكه جنايات و وحشي گري همين ارامنه در قره باغ و نسل كشي ملتمان در آزربايجان شمالي در همين 20 سال گذشته فراموش شده است ؟ و اينكه آيا همين ارامنه امروز بي سلاح هستند ؟
و يا اينكه آيا دولت آنتي تورك اشغالگر فارس بدون سلاح است ؟ آيا نسل كشي ملتمان توسط دولت فارس مركزي در آذر ماه سال 1945 فراموشتان شده است ؟
با اين تفاصيل و خطرات جدي محتمل در آينده و سياستها و پلانهاي دولت راسيستي ايران امروزي بر عليه ملت آزربايجان به خصوص با كورديزه كردن مناطق آزربايجان جنوبي ما نمي توانيم همچون كبك سر در خاك كرده و همچنان صحبت از حركت مدني كنيم و تلنگر هر شخصي در اين مورد را از ترس اينكه ممكن است حركت راديكال شود خاموش كنيم .
من هميشه گفته و همچنان هم مي گويم حركت ما مدني است ، مدني خواهد ماند ما به گروهكهاي راديكال احتياج نداريم اما به وجود آوردن يك ملت راديكال به خصوص در مقابل چنين جنايتكاران آدم كش وظيفه ماست . ما بايد ملتمان را براي يك دفاع مسلحانه در روزهاي حساس آماده كنيم . به نظر بنده بايد به صراحت به ملتمان بگوييم كه هر آزربايجاني بايد به فكر تهيه سلاح براي دفاع از خود و خانواده اش باشد ما تا زماني بايد مدني باشيم كه مورد تجاوز و نسل كشي قرار نگيريم . تروريستهاي كورد دست در دست حاكميت راسيستي ايران خود را آماده براي ريختن خون ملتمان كرده اند آيا اين مسئله به ملتمان اجازه داشتن سلاح براي دفاع از خود را نميدهد ؟ چرا اين مسائل را به گوش ملتمان نمي رسانيد از چه مي ترسيد آيا اين خيانت نيست ؟
شما كه داريد به عينه مي بينيد حاكميت راسيست مركزي به صورت پلان ريزي شده نه تنها مناطق غربي آزربايجان بلكه امروزه پارا فراتر گذاشته و سيل مهاجرت اكراد را به مناطق مركزي آزربايجان سوق مي دهد . كافيست به بخشهايي از جامعه آزربايجان مثل دانشگاهها سري بزنيد ، دو سال گذشته را با پارسال ، پارسال را با امسال مقايسه كنيد و رشد آمار اكراد را به خوبي متوجه شويد . آقايان زمان آن رسيده است كه سر از خواب برداريد و خطر را آشكارا به ملتمان نشان دهيد . رسانه هاي ملي آزربايجاني نبايد سكوت كنند بايد ذهن ملتمان را براي مقابله و مدافعه ملي از هر نوعي آماده كرد .
آزربايجان جنوبي ـــ تبريز
19/5/1390