۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

پخش گسترده شبنامه در تبریز برای فراخوان اعتراضی در مورد دریاچه اورمیه + عکس


بر اساس اخبار ارسالی به گروه خبری تک توران ، فعالین حرکت ملی آزربایجان در تبریز اقدام به پخش گسترده شبنامه برای فراخوان اعتراضی در تبریز کرده اند .
متن بیانیه دعوت به تجمع فعالین به شرح زیر می باشد :

بیانیه دعوت به تجمعات اعتراضی  در تبریز در خصوص لغو طرح دو فوریتی انتقال آب رسانی به دریاچه اورمیه در مجلس

ملت فهیم و غیور آزربایجان :

شما خود در جریان خشک شدن نگین سرخ آزربایجان ، دریاچه اورمیه و اعتراض های روشنفکران و فعالان ملی به مسئولان بی کفایت زیربط هستید . بعد از اعتراضات گسترده آزربایجانی های فهیم در سیزده فروردین ماه سالهای 89 و 90 دولت احمدی نژاد از مجلس که اکثر آنها اصول گرا و حامی دولت هستند برای نجات دریاچه اورمیه در خواست بودجه کرده است تا با استفاده ار بودجه تامین شده به طریقی مانع از خشک شدن دریاچه اورمیه و به کویر تبدیل شدن آزربایجان بشود.

حال همان نمایندگانی که اکثراَ حامی دولت هستند با این طرح دولت مخالفت می کنند . جالب اینجاست که بعضی از نماینگان علاوه بر مخالفت ، بعضی اظهار نظرهای بی مورد هم کرده اند . که در جای خود بی شرمانه است . برای مثال نماینده بجنورد موسی الرضا ثروتی آشکارا گفته است که ملت آزربایجان موطن آبا و اجدادیشان را ترک و به جای دیگری بروند چون قرار نیست اقدامی برای حفظ دریاچه اورمیه شود . این در حالی است که دریاچه اورمیه نماد حیات ماست مرگ دریاچه اورمیه مرگ ملت ماست .

همان آقایانی که به طرح دو فوریت نجات دریاچه اورمیه رای مخالف دادند اگر به اندازه یک ناخن انگشت عرق ملی داشتند که ندارند در مقابل اهانت هواداران تیم داماش گیلان که دنباله دار اهانت های فاشیزم می باشد سکوت اختیار نمی کردند .

حال برای ملت آزربایجان جای سئوال این جاست ، چرا نمایندگان مجلسی که حامی پر و پا قرص دولت هستند با طرح دولت مخالفت می کنند ؟ چرا با ولخرجی های دولت که از همین مجلس برای حمایت از حزب الله ، حماس و ... تامین می شود مخالفت نمی کنند ؟ چرا با بودجه ای که دولت برای ارتقاء و ارتباط با افغانستان ، لبنان ، عراق ، ارمنستان ،ونزوئلا و ... دریافت می کند مخالفت نمی کنند ؟ مگر افغانستان همان افغانستانی نیست که با تولید مواد مخدر و با صدور عمده آن به ایران خیل عظیمی از جوانان ما را بی خانمان کرده است ؟ چرا از دشمن دینی ما ( کشور ارمنستان  ) که یک پنجم خاک برادران مسلمان مان را در آنسوی آراز اشغال و از خاک آبا و اجدادیش آواره کرده حمایت مالی می کنند؟ در مقابل چرا نمایندگان بی لیاقت و نمک نشناس ملت آزربایجان با بودجه دریافتی دولت برای حمایت از گروهک های تروریستی مخالفت نمی کنند ولی با طرح دو فوریتی نجات دریاچه اورمیه در مجلس مخالفت می کنند .

ملت فهیم آزربایجان :

دلیل مخالفت نمایندگان مجلس با تامین بودجه برای نجات دریاچه اورمیه افکار شوم و پلید سیستمی هست که تحت فرمان و مطیع آن هستند . نام آن سیستم نا پاک پان فارسیسم و آنتی تورک می باشد .

ملت شریف آزربایجان حال خود با خواندن مطالب فوق چاره ای برای رهایی از ظلم حکومت شونیزم حاکم بر ایران بیاندیشید.

ما فعالین حرکت ملی آزربایجان در تبریز از اقشار مختلف ملتمان دعوت می کنیم که روز پنجشنبه در استادیوم و همچنین روز شنبه در راسته کوچه تبریز در حرکتی مدنی و به دور از خشونت با شعارهایی از جمله " اورمو گؤلؤ جان وئریر ـ مجلیس اونون قتلینه فرمان وئریر " و اورمو گؤلؤ قانیمدیر ــ آزربایجان جانیمدیر " شرکت نمایند .

این حضور یک وظیفه ملی برای هر آزربایجانی می باشد.


وعده دیدارما :
پنجشنبه سوم شهریور ، استادیوم سهند تبریز ، دیدار تراختور و شهرداری
شنبه پنجم شهریور ، تبریز ، راسته کوچه ، ساعت شش عصر

فعالین حرکت ملی آزربایجان