۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

خودکشی دانشجوی آذربایجانی دانشگاه صنعتی اصفهان

تک توران : روز یکشنبه دانشجوی آذربایجانی اهل تبریز درخوابگاه الغدیر دانشگاه صنعتی اصفهان دست به خودکشی زده است. هم اتاقی هایش با دیدن جسد نیمه جان او به اورژانس خبر داده اند ولی آمدن اورژانس نیز نتوانسته است جان این دانشجو را نجات دهد.
امیر.ن دانشجوی ورودی 88 رشته مهندسی مواد، متولد سال ۱۳۶۸ در شهر اهر بود که خانواده اش به خاطر شرایط سخت مالی در سالهای اخیر به تبریز نقل مکان کرده بود
میزان افت تحصیلی و مشکلات روحی روانی منجر به خودکشی در بین دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان به دلایلی همچون مسافت زیاد از منطقه شهری و عدم امکانات رفاهی مناسب آمار بالایی را نشان می دهد. طوری که پیش تر، معاون مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی اصفهان در گفتگو با ایسنا با اشاره به افزایش مصرف سیگار و مواد مخدر در بین دانشجویان در زمان امتحانات، از خودکشی هشت نفر از دانشجویان این دانشگاه در در هر ترم خبر داده بود.
گفتنی است سخت­گیری های بی مورد درسی و ممانعت از فعالیت­های فرهنگی-سیاسی دانشجویان  نیز در تشدید این روند موثر بوده است. طوری که تشکلهای دانشجویی یا منحل شده اند و یا در پی سنگ اندازیهای مسئولین به حالت منفعل در آمده اند.
منبع :ای یو تی اؤیرنجی