۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

خطاب به فعالان و جوانان آذربایجانی: نترسید برگ برنده در دست ماست


1. فعالان آذربایجانی اگر بتوانند بدون توجه به تهدیدات امنیتی رژیم چند روزی هم دوام آورده و اعتراضات گسترده مدنی خویش را در شهرهای آذربایجان ادامه دهند، بهترین بخت را برای تغییر شرایط بین المللی به نفع آذربایجان خواهند داشت. واقعیت اینست که رژیم در سرکوب حرکت ملی آذربایجان تماما عاجز مانده است. تنها حربه رژیم ترساندن فعالان و ملت آذربایجان است. خبرهایی که از درون نیروهای امنیتی به گوش می رسد حکایت از آن دارد که خود این نیروها تمایل بسیار زیادی برای گسترش اعتراضات مدنی آذربایجان در دفاع از دریاچه ارومیه داشته و بی میل نیستند که دامنه تظاهرات مردمی به سایر شهرهای آذربایجان نیز کشیده شود.

 2. بایستی به شدت مواظب انتشار خبرها و مقاله هایی بود که از طرف عوامل خائن و با هدایت اداره اطلاعات تبریز و ارومیه قصد ایجاد فضای ارعاب را دارند بود. رژیم سعی دارد با تبلیغات گسترده باعث ترساندن مردم شده و مانع حضور آنان در خیابانها شود. حرکت ما حرکتی مدنی است لذا دلیلی برای ترس وجود ندارد. ما از خانه و کاشانه خود دفاع می کنیم هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. سایت های خبری آذربایجان مواظب باشند که در تور عوامل اطلاعاتی نیافتند. بایستی خبرها و مقالات مایوس کننده ای که از سوی اطلاعاتی ها به قصد ارعاب نوشته می شوند بایکوت شوند. این به معنی گریز از واقعیت نیست، بایستی واقع بینانه به تحلیل شرایط پرداخت. اما ترس بیخود و انتشار انرژی منفی بین مردم کاری خائنانه و جاهلانه است. با نشستن در خانه و نگاه کردن به گوناذ نمی توان مبارزه مدنی نمود. مبارزه مدنی در خیابانهای تبریز، ارومیه، اردبیل و زنجان اتفاق خواهد افتاد.

 3. انتشار گسترده اخبار آذربایجان و اعتراضات ارومیه در بزرگترین بنگاههای خبری جهان نشان داد که حرکت ملی آذربایجان توان مطرح شدن بعنوان مهمترین نیروی موثر سیاسی و اجتماعی در ایران را دارد. اگر مدتی دوام بیاوریم خواهیم توانست دیگر ملیتهای ایرانی را نیز به گود مبارزه بکشیم. آذربایجان چیزی برای باخت ندارد.  مرگ و یا حیات دریاچه ارومیه زندگی بیش از 60 درصد ساکنین آذربایجان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین بایستی بدون ترس و ملاحظات بیخودی در هرگونه تجمع اعتراضی شرکت کنیم. بهترین شرایط برای همگام شدن افکار عمومی آذربایجان، ایران و حتی جهان فراهم شده است. بایستی خواب فاشیستهای تهران نشین را به هم بزنیم. بعد از سکوت دیکتاتورهای عرب منطقه ترس تمامی وجود دیکتاتورهای داخلی را فرا گرفته است. رژیم شدیدا به ترس افتاده است. بگذار حکومتیان بترسند آذربایجان دلیلی برای ترسیدن و چیزی برای باخت ندارد.

 4. اگر کمی دقت کنیم و همه نیروهای سیاسی اجتماعی آذربایجان در داخل و خارج همگام با هم حرکت کنند و بتوانیم دامنه اعتراضات را به سایر شهرهای ایران نیز بکشیم می توانیم ماشین سرکوب رژیم را از کار بیاندازیم. حوادث جهان عرب نشان داد برخلاف تصور عمومی دیکتاتورها در برابر سیل خروشان ملت ها بسیار آسیب پذیر هستند. ما بایستی کاری کنیم که دیگر شهرها نیز به آذربایجان بپیوندند. در اینصورت است که می توانیم رژیم را از درون متلاشی کنیم. مطمئنا حرکت آذربایجان به قدری بزرگ شده که هیچ نیرویی نمی تواند آنرا در درون خود هضم و حل کند. کسانی که ادعا می کنند با گسترش اعتراضات به شهرهای غیرترک حرکت آذربایجان مصادره خواهد شد، در خواب غفلت قرار دارند. دنیا صدای آذربایجان را شنیده است. بایستی از جهات مختلف و از 4 گوشه ایران فشار بر حکومت دیکتاتوری ایران را افزایش دهیم. همه صدای آذربایجان را شنیده اند.

 5. فعالان خارج به ویژه در ترکیه بایستی هرطور شده رسانه های ترکیه را مجاب به خبررسانی در مورد آذربایجان کنند. بایستی به هرنحو ممکن حساسیت رسانه ها و تلویزیونهای ترکیه را برانگیخت. ترکیه نقش بسیار مهمی در تحولات منطقه دارد. چرا ترکیه از آذربایجان حمایت نکند؟ هم اینک بسیاری از جوانان آذربایجانی در رسانه های خبری ترکیه بصورت مستقیم و یا غیرمستقیم نفوذ دارند بایستی با رایزنیهای گسترده رسانه های ترکیه را وادار به خبررسانی کنند. و آنهائیکه فاقد این نفوذ هستند حداقل با برگذاری تجمعات اعتراضی در میادین شهرهای بزرگ ترکیه و بوجود آوردن ترافیک سنگین در خیابانها خبرساز شوند.

 بهرحال برگ برنده در دست آذربایجان است. بایستی بدون ترس و واهمه به خیابانها آمد و رژیم را به عقب نشاند. فراموش نکنیم که ائل گوجو سئل گوجودور.