۱۳۹۰ مهر ۵, سه‌شنبه

نکاتی درباره قیام 9 مهر، اگر دیر بجنبیم باید رفتن فلامینگوها را باور کنیم ــ رضایی

9مهر نزدیک است. چشم ها منتظر لشگر آذربایجان در دانشگاهها است. اما مثل اینکه این لشگر خبری از قیام ندارد. آری با تو ام. من منتظر، تو منتظر، پس چه کسی دوستان را صدا خواهد کرد. در تابلو اعلانات، اعلانی نیست، در تخته سیاه جز درس نوشته ای نیست.

در سرویس هم چیزی نمی بینم. با خود می گویم پس سربازان بابک کجا رفته اند. اما می دانم این آرامش قبل از طوفان است حتما سربازان بابک نقشه ای دارند. همه را صدا خواهند کرد شنبه همه یاشاسین آذربایجان خواهند گفت. یاشاسین دیلیم یاشاسین وطنیم. باید به همه بگوییم دارند دریای ما را اعدام می کنند. امروز دریای آبی ما قرمز شده است فردا خاک سبز ما به رنگ کویر خواهد شد. باید بگوییم آذربایجان از اول بوده و تا آخر خواهد بود چه بخواهند چه نخواهند. باید دوستان را صدا کنیم شنبه امتحان سختی داریم باید از همین امروز و باهم بخوانیم. اینبار اگر قبول نشویم هیچ کس ما را نخواهد بخشید. اگر دیر بجنبیم باید رفتن فلامینگوها را باور کنیم.

نکاتی در مورد 9 مهر روز خروش دانشجویان آذربایجانی در دانشگاههای کشور

1. اهمیت تجمعات درون دانشگاه بسیار زیاد است. این تجمعات برای خیلی ها زنگ بیداری خواهد بود. فرصتی خواهد بود  که درباره وطن خود، زبان خود، دشمن خود فکر کنند. تحقیق کنند. بحث کنند. پس بهتر است تجمعات باشکوهی با حضور پسران و دختران از هر مقطع تحصیلی را درون دانشگاهها ترتیب دهیم. کافیست در یک ساعت مشخصی همه در میدان اصلی یا حیاط اصلی دانشگاه جمع شویم و شعارهای خود را شروع کنیم. این تجمعات همچنین می توانند شروع سمینارها و فعالیتهای مختلف دانشجویی در باب مشکلات و آرمانهای آذربایجان از جمله احیاء دریاچه ارومیه و تحصیل زبان مادری و تحصیل به زبان مادری باشد.

2. بهتر است فراخوانی عمومی برای برگزاری تجمعات درون دانشگاهی نیز توسط جنبش دانشجویی آذربایجان و دیگر تشکیلات آذربایجان صادر شود که در آن به ساعت شروع تجمعات داخل دانشگاه هم اشاره شود. تا هماهنگی ها افزایش یابد. البته فعالین هر دانشگاه می توانند بسته به شرایط دانشگاه خود نیز ساعتی را تعیین کنند.

3. اولویت اصلی در تجمعات دانشگاهی روشنگری برای خیزش عمومی است. اگر به هر دلیلی موفق به برگزاری تجمعات نشدیم به روشهای دیگر مانند بحث، ارسال ایمیل و اس م س های مربوطه، پخش اعلامیه و ... به هدف خود دست یابیم.

4.  در روز شنبه نهم مهر از اساتید خود بخواهیم به ترکی تدریس کنند.

5. از تمام روشهای اطلاع رسانی همچون نوشتن در تخته سیاه، دیوارها، نصب اعلان در تابلو اعلانات، تبلیغ شفاهی، پخش اعلامیه و تراکت و غیره استفاده کنیم.

6.  در تجمعات و بحثهای خود یاد شهدا را گرامی داشته و زندانی ها و بازداشتیهای خود را یادآوری نموده و خواستار آزادی آنها باشیم

7. از دوستان خود بخواهیم حضور گسترده در ورزشگاه سهند، در بازی روز جمعه تراکتور داشته باشند. حضور حداکثری دانشجویان تمام دانشگاهها در کنار هم و سایر مردم فرصت مناسبی جهت تبلیغ و اتحاد و هماهنگی و دادن قوت قلب به همدیگر است. یادمان نرود باید جمعه حتما همه را به حضور در ورزشگاه تشویق کنیم و مقدمات تظاهرات بزرگ روز شنبه را فراهم کنیم.

8.  به صورت دسته جمعی در تجمعات بزرگ شهری در ساعت 5 شرکت کنیم.



رضایی – پنجم مهر ماه نود