۱۳۹۰ آذر ۵, شنبه

بیانیه تحلیلی فعالین دانشجوئی دانشگاه تبریز در مورد وضعیت کنونی کشور و شرایط خاص حرکت ملی آذربایجان


دانشجویان ، اساتید ، روشنفکران و فعالین حرکت ملی و مردم آذربایجان شرایطی که در آن قرار گرفته ایم را به یقیین می توان شرایط بسیار حساس برای کشور ایران و حرکت ملی آذربایجان دانست .

مطرح شدن فعالیتهای جنگ طلبانه اتمی رژیم آخوندی و تهدید به حمله نظامی به ایران از طرف آمریکا و متحدانش رژیم ایران و در رأس آن رهبر آن را به پریشان گوئی دچار نموده است .

رژیم بدون دانستن قدرت نظامی ، غرب را تهدید می کند و در خفأ وزیر خارجه رژیم آخوندی طی مذاکره هایی امتیازات بیشتری را به کشور های دنیا می بخشد.

فساد روز افزون و اختلاص های میلیاردی و عدم کارکرد مناسب دستگاهها بروز یک نوع بروکراسی کثیف را برای افراد بی لیاقت رژیم موجب شده است .

در بحث حمله آمریکا و متحدانش (آمریکا ، فرانسه ، انگلیس و اسرائیل ) از یک سو و ایران و روسیه و چین و سوریه متزلزل و گروهک حزب الله در طرف دیگر قرار دارند .

روشنفکران فارس با انتشار بیانیه ای مخالفت خود را با حمله به ایران اعلام نموده اند .

دلیل کاملأ روشن است آنها از یک چیز می ترسند تجزیه ایران و فروپاشی  هژمونی 100 ساله فاشیزم فارس .

چین بزرگترین وارد کننده نفت از ایران و روسیه بزرگترین شریک نظامی  که پولهای ملت را مکیده و به تعهدات خود نیز وفادار نمانده اند مخالف حمله آمریکا هستند .

چین و روسیه نیز از موضوع روشنفکران فارس در آمده اند که تجزیه ایران بزرگترین ضربه را به آنان خواهد زد . استقلال آذربایجان موج استقلال طلبی را در ایالت های روسیه ( چچن ، داغستان ، اینگوش ، تاتارستان و تورکستان و ... ) را شدت خواهد بخشید . و تورکستان شرق نیز به این موج خواهد پیوست .

سخنان ربیعه قدیر در مورد آذربایجان جنوبی نشان از همبستگی مللت تورک ساکن در آسیای مرکزی و میانی و قفقاز دارد .

 در آذربایجان جنوبی وضع جور دیگری رقم می خورد ، دولت با خشکاندن دریاچه اورمیه سعی در ایجاد کویر آذربایجان داشته و کوچانیدن آذربایجانیها را به خاکهای مرکزی و در نتیجه آسمیلاسیون و حل مسئله آذربایجان و غارت منابع زیر زمینی را دنبال میکند .

جوانان و مردم غیرتمند معترض به خشکاندن دریاچه هم اکنون در زندان آپارتاید اسیر فاشیزم فارس هستند ، آنها برای نجات دریاچه به سطح خیابان آمدند تا عمق نفوذ ایدئولوژی حرکت ملی آذربایجان را به دنیا نشان دهند و نشان دادند .

واکنش حزب سبزهای آلمان حزبی مترقی و مدرن در جهان و پارلمان کشورهای سوئیس و آذربایجان به خشکاندن دریاچه اورمیه خشم فاشیزم فارس چه حکومتی و چه اپوزسیون را بر انگیخته است .

حاکمیت فاشیستی درچرائی عدم حضور آذربایجانیها در اعتراضات جنبش سبز دلیل را کار آمدی نیروهای اطلاعاتی در مرحله تبلیغاتی و ولائی بودن آذربایجانیها را دلایل عدم توجه به تحرکات جنبش سبز می دانستند و اپوزسیون نیز جو امنیتی و عدم درک پیام جنبش سبز به عنوان جنبشی مترقی را از طرف آذربایجانیهای عقب مانده می دانستند .

اعتراض اورمیه و تبریز تبلیغات پوشالی سگان فاشیزم فارس را آشکار کرد ، و به آنها فهماند که جوانان غیرتمند آذربایجان در راه اهداف حرکت ملی جو امنیتی را می شکنند و به خیابانها آمده و هزینه های بالائی را متحمل می شوند .

وضعیت امنیتی آذربایجان بعد از اعتراضات اورمیه به شدت سنگین شده و فاشیزم و سکولار فارس اگر ده ها سال پیش توسط استاندارش ( عبدالله مستوفی ) افتخار می کرد که حتی به پیر زن ها اجازه نمی دادند تا بر سر مزار عزیزانشان به زبان تورکی عزاداری کنند اکنون فاشیزم فارس ملبس به لباس روحانیت ( ریا و تزویر ، زور ) حتی اجازه برگزاری مراسم برای کشته شدگان آذربایجانی نمی دهند ، مراسم شهید ابراهیم جعفرزاده و خانواده اش لغو و شرکت کنندگان در این مراسم باز داشت شده اند .

آری هم اکنون در آذربایجان ، جائی که زندگی می کنیم نه تنها به زبان مادری نمی توانیم حرف بزنیم ، بلکه مراسم کشته شدگان حرکت ملی نیز لغو می شود .

حتی مراسم عروسی جوانان عاشق آذربایجان نه تنها لغو که بعد از عروسی به زندان افکنده می شوند ، به عنوان مثال مراسم عروسی فعال حرکت ملی هادی حمیدی شفیق لغو و یک روز قبل از عروسی ، این جوان فعال به زندان افکنده می شود ، تا روز نخست زندگی مشترک را اسیر زندان سگان فاشیزم فارس شود . و در موردی دیگر استاد رقص آذربایجان علیرضا حسین زاده بعد از مراسم عروسی اش را تا کنون  بصورت بلا تکلیف در زندان سپری می کند .

از روشنفکران فارس می پرسیم که اگر آمریکا احیانأ به ایران حمله کند ، در آذربایجان اجازه مراسم عزا و عروسی را از آذربایجانیها صلب خواهد کرد ؟!

پس از چه می ترسید از کم شدن قدرت سرزمینتان که صد سال است سعی در از میان بردن فرهنگ های مختلف آن دارید ؟

آذربایجانیها به قول مرحوم علی تبریزی ( تئوریسین بزرگ حرکت ملی آذربایجان ) اسیر امپریالیزم پا برهنه فارس ها هستند ، اگر قرار بر استعمار است چه خوب است استعمار آمریکائیها تا استعمار فارس های پا برهنه که اگر در آمد نفت که حق ملت مظلوم جنوب کشور ( عربها ) و منابع زیر زمینی آذربایجان را از آنها بگیرند باید در کویر مرکزی ایران شتر چرانی نمایند .

حمله آمریکا به عراق باعث شد تا اپوزسیون کرد حاکمیت خود را در عراق را به دست گرفته و جلال طالبانی با وجه المعامله قرار دادن آزادی نسبی کرد ها در ایران و کمک به آنها برای فتح آذربایجان با خامنه ای وارد مذاکره شده و در مقابل آزادی کرد ها در ایران ، سرکوب سازمان مجاهدین خلق واقع در کمپ اشرف را به انجام برساند ، طالبانی همان کسی است که مدتها در ویلائی در کرج اقامت داشته و در هنگام به قدرت رسیدن اعلام نمود تا کرد ها در اورمیه با خرید مسکن از کمک های وی بهره مند شوند ، وی در مدتی پیش در معامله ای خواهان لغو حکم اعدام 2 شهروند کرد در سنندج شد که با موافقت خامنه ای این حکم لغو شد .

روشنفکران ، اساتید ، دانشجویان و جوانان پر احساس آذربایجان باید توجه کنیم دشمن خود را هر لحظه مسلح تر نموده و هر کدام از هر طرف رویای فتح آذربایجان را در سر دارند . پس ساکت ننشسته و فرزندان غیور این سرزمین را به یاری می طلبیم .

برای ادامه راه و برون رفت وضعیت کنونی بیانیه شماره 2 بعد از رایزنی با فعالین دانشجوئی و فعالین حرکت ملی آذربایجان منتشر خواهد شد .

تا آن زمان        

تانری تورکو قوروسون