۱۳۹۰ مهر ۱۵, جمعه

هشدار به تمامي تشكلها و رسانه هاي ملي در خصوص مقاله اي در يك سايت منتسب به حركت ملي آزربايجان ــ اؤزگؤر توپراق


در يكي از سايتهاي منتسب به حركت ملي آزربايجان جنوبي نوشته اي تاسف برانگيز با ادبياتي چاله ميداني را مشاهده كردم كه لازم ديدم ديدگاه هشدار آميز خود را به تمامي تشكلات و رسانه هاي ملي در خصوص اهداف اين نوشته ابراز دارم .
در اين نوشته كه به ظاهر از طرف قلمي منتسب به حركت نوشته شده است با سرمقاله اي كه از ادبيات زشت در مورد فعالين خارج از كشور استفاده كرده است ، تاسف مرا به عنوان يك فعال داخلي بر مي انگيزد .
در نوع بيانيه تشكلات خارجي نسبت به روز 9 مهر بنده خودم انتقاداتي را نسبت به اين بيانيه داشتم ولي اين دليل نمي شود كه با ادبياتي دشمن گونه به اين دوستان حمله شود . ( ديدگاه شخصي )

نويسينده دوست نما در ادامه با خوشحالي ! از اينكه روز 9 مهر 90 اعتراضي گسترده صورت نگرفته است سراغ مقوله تحليل وقايع رفته و با مثالي از 2 تحليل انجام گرفته از سوي يك شخص ( اورمولو تايماز ) و تحليل تشكيلات مقاومت ملي ( ديره نيش ) با لحني منتسب به خويش اين دو تحليل را به خيال خود به سخره مي گيرد .
هدف اصلي خودم از اين نوشته را در قسمت نهايي يعني نتيجه گيري اشاره خواهم كرد . براي اينكه مقال به درازا نكشد به بسياري از نكات اشاره نميكنم . خلاصه وار بايد بگويم كه بنده در مورد اعتراضات شهريور 90 ملتمان در اورميه ، تبريز و برخي شهرهاي آزربايجان در رسانه هاي ملي 3 تحليل را ديدم . دو تحليلي كه در مقاله اين شخص اشاره شده است و تحليلي ديگر مربوط به خبر گزاري تك توران بود كه در اين نوشته اشاره نشده بود .
درتحليل هر سه هم نكاتي بيار مثبت و پخته خوبي مشاهده كردم كه هركدام از نقطه نظر خود به تحليل مسئله پرداخته بودند و مي دانيم كه هيچ تحليلي فارغ از اشتباه نيست . در مورد به اصطلاح تحليل خود نويسنده دوست نما هم هيچ چيزي براي اينكه به حركنمان كمك كند نديدم كه هيچ بلكه بر عكس تحليل ايشان را كاملا به ضرر حركت مي دانم . از اين قسمت هم سريع مي گذرم چون قصد تنقيد از تحليل در اين نوشته ام را ندارم .
نتيجه گيري :
مهمترين و اصلي ترين هدف من از اين نوشته دقت تمامي فعالين حركت به نكته اي بسيار مهم است . دوستان فعال بايد دقت كنند كه با تحريك دشمنان حركت دست به تحليلي نزنند كه در واقع در اين تحليل ، به اصطلاح كدهايي از آينده حركت ملي را در اختيار دشمن قرار دهند ، بله تحليل درست از وقايع بسيار خوب و به نفع حركت است اما اين تحليل حد و حدودي دارد و بايد خيلي خيلي هوشمندانه نوشته شود . من سوالي دارم به نظر شما يك حركت عاقل و هوشمند ، تحليل درست از حركت مخصوصا پلانهاي آينده و نقاط ضعف و قوت خود را آن هم در حين شكل گيري قيامهاي احتمالي بعدي و بدون اينكه تفكري سريع براي حلش داشته باشد مستقيما از طريق رسانه ها در اختيار دشمن قرار مي دهد تا دشمن به راحتي جلوي پلانهاي آينده حركت را بگيرد ؟
از تمامي فعالين تشكيلاتي و غير تشكيلاتي درون حركت انتظار مي رود كه گول اين تحريكات را نخورند و تحليلهاي خود را در صورتي كه در جهت آگاهي بخشي به فعالين ديگر با رعايت اصول سياسي هوشمند باشد انجام دهند . مطلقا از تحليلهايي كه در نهايت به نفع دشمن و به ضرر حركت ملي آزربايجان خواهد بود هرگز در رسانه ها استفاده نكنند اين به اصلا به اين معنا نيست كه نقاط خود را بپوشانيم ولي اشاره نقاط ضعف هم بايد به نوعي ذكر گردد كه در نهايت به نفعمان باشد نه اينكه باعث تضعيف هر چه بيشتر شود . بديهي است كه اين امر فقط و فقط از جانب نخبگان حركت عملي است نه اشخاصي كه حركت را با ادبياتي چاله ميداني به سخره مي گيرند .
بعضي تحليلها مي تواند به صورت سري و درون تشكيلاتي بين فعالين انجام گردد .
در اينده سعي ميكنم در اين مورد بيشتر بنويسم .
15/7/1390