۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

پس‌لرزه زلزله در ترکیه و تخریب خانه های آزربایجانیها در چالدران

مدير ستاد مديريت بحران شهرستان چالدران با اعلام وقوع زلزله 1/7 ريشتري در اين شهرستان گفت: بر اثر اين زمين‌لرزه تاکنون 2 مصدوم در بيمارستان شهيد بهشتي شهرستان بستري و در حدود 40 خانه مسكوني تا حدود 50 درصدتخريب شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا احمدرضا قلي‌پور با بيان اينکه کانون اين زمين «وان» ترکيه است، اظهارکرد: پيک اين زلزله 52 ثانيه بوده است که در کل 110 ثانيه به طول انجاميده است.
وي با بيان اينکه زلزله 1/7 ريشتري شهرستان چالدران که در ساعت 14:11 روز يكشنبه به وقت ايران و 13:41 به وقت محلي رخ داده در تمام ايستگاه‌هاي لرزه‌نگاري باند پهن ايران ثبت شده است، اظهار داشت: اين زلزله تا کنون سه پس لرزه نيز به دنبال داشته است.
قلي‌پور در خصوص آمار تلفات جاني اين زمين لرزه نيز گفت: تاکنون 2 مصدوم (شکستگي از ناحيه پا و رعب و وحشت شديد) در بيمارستان اين شهر بستري شده‌اند.
مدير ستاد مديريت بحران شهرستان چالدران خاطرنشان كرد: همچنين حدود 40 خانه در حد 50 درصد تخريب شده است.
قلي‌پور همچنين با اشاره به تشکيل جلسه ستاد بحران با سازمان‌ها و ارگان‌هاي مربوطه بيان کرد: تمامي نيروهاي بسيج و هلال احمر وغيره اکنون در مناطق مختلف روستايي و شهري در حال برآورد خسارات و امدادرساني به آسيب‌ديدگان احتمالي هستند و در حال حاضر هيچ‌گونه کمبودي از لحاظ نيرو و تجهيزات پزشکي در شهرستان وجود ندارد.