۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

برگزاری دادگاه سعید نعیمی، یوروش مهرعلی بیگلی و دکتر لطیف حسنی از فعالین آزربایجانی


صبح روز چهارشنبه 4/8/90 دادگاه سعید نعیمی برگزار گردید.
جلسه ی محاکمه ی سعید نعیمی در حالی به ریاست قاضی یوسفی برگزار شده است که قاضی اصلی پرونده، رئیس شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز قاضی حملبر، در مرخصی به سر می برد.
در این جلسه قاضی پرونده اتهامات سعید نعیمی را مطرح و دفاعیات ایشان را خواسته و سعید نعمیی و وکلای ایشان نیز به ارائه دفاعیات خود پرداختند.
گفتنی است در پایان دادگاه قاضی احتمال صدور قرار وثیقه برای سعید را مطرح نموده و از خانواده ایشان خواست روز شنبه جهت پیگیری این موضوع مجدداً مراجعه نمایند.


 برگزاری دومین جلسه ی دادگاه یوروش مهرعلی بیگلو و لطیف حسنی
دوشنبه 9/8/90 دومین جلسه ی دادگاه فعالان حرکت ملی یوروش مهرعلی بیگلو و دکتر لطیف حسنی برگزار خواهد گردید.
یوروش مهرعلی بیگلو 20 اردیبهشت سال 89 دستگیر و پس از تحمل 7 ماه حبس انفرادی و شکنجه های شدید در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان عمومی تبریز متنقل شده و دو ماه پس از آن با وثیقه 100میلیون تومانی آزاد شد.
دکتر لطیف حسنی نیز 5 خرداد 89 دستگیر و به همراه یوروش مهرعلی بیگلو پس از تحمل نزدیک به 9 ماه حبس و شکنجه با وثیقه 100 میلیون  تومان آزاد گردید.
اولین جلسه دادگاه این دو فعال سیاسی مدنی آذربایجان اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و قاضی پرونده آقای دولت آبادی ادامه ی محاکمه ایشان را به جلسه دوم موکول کرد. بنابر ابلاغیه ای که این فعالین دریافت کرده اند دومین جلسه این محاکمه دوشنبه 9 آبان برگزار خواهد گردید.
منبع: آذوح