۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نماینده مراغه: نظام اداری کشور به نظام فدرالیته تغییر یابد


رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی و نماینده مراغه در مجلس پیشنهاد کرد برای تحول در نظام اداری کشور، سیستم بسته موجود به سیستم باز تبدیل شده و فدرالیته در ساختار اداری ایجاد شود.یوسف نجفی ظهر پنجشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دولت های نهم و دهم در آذربایجان شرقی اظهار داشت: ایجاد فدرالیته اداری در کشور پیش‌نیاز تغییرات لازم در زمینه خدمت‌رسانی عادلانه به مردم و بخش‌های مختلف کشور است.

به گفته وی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ارائه خدمات عادلانه به مردم و توسعه متوازن کارهای فراوانی انجام شده و این همان رویکرد اسلام است که در نظام جمهوری اسلامی به آن تاکید شده است.

نماینده مراغه افزود: دولت‌ها اصل توسعه را مورد توجه قرار داده‌اند و توسعه در بخش‌های مختلف با توجه به سیاست کشورها مورد تاکید بوده است اما دولت نهم و دهم در زمینه توسعه همه جانبه، خدمات زیادی داشته و همین رویکرد عدالت‌محور دولت مورد توجه مردم در زمان انتخابات قرار گرفت.
وی با اشاره به جایگاه عدالت در نظام اسلامی آن را رویکرد اساسی مورد توجه در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد و اضافه کرد: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته عدالت کامل محقق نشده و دولت و مجلس در این راستا تلاش و برنامه‌ریزی دارند.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در ادامه اعطای اختیارات بیشتر به دستگاه‌های دولتی در استان‌ها را یادآور شد و افزود: در این زمینه ظرفیت های خوبی وجود دارد که برگزاری این نمایشگاه نشان از همین ظرفیت است.