۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

بی خبری از وضعیت رسول رضوی فعال مدنی آزربایجان

تک توران : رسول رضوی از فعالین حرکت ملی روز یکشنبه 17 مهر ماه 90 هنگام بر گشتن از کار توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت و پس از گذشت 17 روز همچنان در اداره اطلاعات تبریز زیر شکنجه های روحی قرار دارند.
این فعال مدنی بعد از 24 ساعت بازداشت تحت شدید ترین فشارها به منزل خود زنگ زده و بیان داشته که بازداشت نگردیده است و در جای دیگری می باشد. این در حالی بود که رسول رضوی بعد از دو روز به بند قرنطینه زندان منتقل شده و معلوم می شود که ایشان دستگیر شده است.
این فعال مدنی روز شنبه 23 مهر ماه 90 به اداره اطلاعات منتقل شده و از وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست . به احتمال زیاد این فعال مدنی تحت شکنجه های روحی و حتی فیزیکی قرار گرفته است .
خاطر نشان کنیم وي در پي سخنراني كه در 13 فروردين ماه 90 در مراسم اعتراض به خشك شدن درياچه ي اورميه در میدان اذربايجان تبريز ايفا كرد و خواهان برداشتن سدها از روي اين درياچه شد و به دنبال این سخنرانی در يك ماه گذشته ماموران اطلاعات يكبار براي دستگيري وي به منزلش آمده ولي موفق به دستگيري ايشان نشده بودند. وزارت اطلاعات طي تماسهايي نيز از او خواسته بودند تا خود را معرفي كند كه فعال مدنی از خواست آنها امتناع كرده بود.