۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

بیانیه 117 فعالین حرکت ملی آذربایجان ـ شاخه سایین قالا (شاهین دژ)


فی بابت رد طرح آبرسانی به اورومیه در مجلس و برچیدن نماد فلکه شهرداری سایین قالا
مطرح نمودن طرح آبرسانی به دریاچه در حال مرگ اورمیه از سوی برخی نمایندگان آذربایجانی حاضر در مجلس شورای اسلامی ایران ماحصل تلاشها و مبارزات بی وقفه ملت آزربایجان جنوبی در راه نجات این دریاچه بوده که صد افسوس این طرح کاملا حیاتی و طبیعت دوستانه ی  مطرح شده از سوی اکثریت دست‌نشاندگان شوونیسم فارس حاضر در مجلس شورای اسلامی ایران رد شد و حتی نماینده بجنورد با بی شرمی تمام موضوع را به تمسخر گرفته و گفته بود که با خشک شدن دریاچه اورمیه، با تخصیص بودجه می توانید زمینه کوچ مردم آزربایجان ( از مناطق ابا و اجدادیشان ) را فراهم آورید! به باورمان  این بی شرمی و چرند گوئی نماینده مردم بجنورد به بهترین وجه ممکن تجلی  سیاست دولت پان فارسیستی جمهوری اسلامی ایران در قبال ترکهای آزربایجان جنوبی بود. قدر مسلم اینکه ملت غیور آزربایجان از سالیان دراز دست حکومت مرکزی ایران را در موضع برخورد با مسائل آزربایجان بخوبی دریافته اند و جز از این  از  دولت اشغالگر ایران نمی توان انتظار داشت.
به باور فعالین حرکت ملی آزربایجان ـ شاخه سایین قالا این حادثه نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملی مردم آذربایجان خواهد بود چراکه بخوبی ثابت شد که ملت آزربایجان جنوبی نباید انتظار احقاق حتی کوچکترین و ابتدائی ترین حقوق انسانی و مدنی خود(حتی در چهارچوب قانون) از دولت مرکزی ایران را داشته باشد. چرا که دشمنی دولت مرکزی ایران با ملت ترک آزربایجان جنوبی در این اتفاق اخیر بخوبی به منصه ظهور درآمد.
نهایت امر اینکه این تشکیلات که خود را جزئی از حرکت ملی آزربایجان جنوبی میداند خطاب به مقامات رژیم ضد بشری و ترک ستیز جمهوری اسلامی ایران این مهم را متذکر میشود که ملت آذربایجان برای دفاع از موجودیت اجتماعی و هستی طبیعی و خدادادی خویش در تمامی عرصه ها آمادگی کامل را داشته و تا حل شدن نهائی مشکلاتش و  نهایتا تا دست نیافتن به  استقلال همه جانبه ملت ترک آزرباجان جنوبی دست از مبارزات ملی ـ اجتماعی خویش برنخواهد کشید و خائنین به آزربایجان و دشمنان قسم خورده این خاک مقدس را به بهترین وجه به سزای اعمالشان خواهد رسانید.
فی بابت تخریب نماد میدان شهرداری سایین قالا (شاهین دژ) :
تا همین چند ماه قبل در میدان شهرداری شهرستان سایین قالا نمادی شبیه به ماه و ستاره(آی ـ اولدوز) برپا بود حال این نماد با چه مقصدی در آن محل نصب شده بود و چقدر بیانگر نماد مشترک ترک ـ اسلام که در برخی پرچمهای کشورهای ترک نیز دیده می شود، بود جای بحث دیگری دارد ولی بنا به خبرهای مستند دریافتی اداره اطلاعات این شهرستان و اطلاعات نیروی اتنظامی این شهرستان دستور برچیدن این نماد از فلکه شهرداری سایین قالا( شاهین دژ) صادر و این نماد به سرعت از این میدان برچیده شد، بنا به اظهارات فرد مورد اعتماد حرکت ملی آزربایجان شاخه سایین قالا که مستقیما در جلسه ای که با این موضوع تشکیل یافته بود حضور داشت عوامل اطلاعاتی و امنیتی این شهرستان ادعا میکردند که این علامت سمبل و نشان پان ترکیستهای جهان بوده و شایسته نیست که در یکی از شهرهای آزربایجان این سمبل  نصب شده باشد.
حال حرکت ملی آزربایجان ـ شاخه سایین قالا از شما خودفروشان این سوال را دارد که چرا با افرادی که همین دو هفته قبل پرچم تخیلی کردستان را به بالای قارتال میدانی(نماد شهرستان شاهین دژ) که این مجسمه بلندترین بنای این شهرستان می باشد نصب کرده بود برخورد نکردید؟!  و یا شاید هم  عُرضه و دل و جرات برخورد با آنها را نداشتید؟! شما مقامات اطلاعاتی و امنیتی شهرستان سایین قالا(شاهین دژ) چرا با شعارنویسان شعارهایی چون "درود بر روح شهید قاسملو" ، " زنده باد اوجالان" ، "بژی کوردستان"و ... برخورد نمی نمایید؟!  براستی که چرا رژیم پست خوی جمهوری اسلامی ایران چنین استاندارد دوگانه ای را قبال ملل غیر فارس در ایران اعمال میکند؟!
مردم دلیر و آگاه آزربایجان جنوبی بویژه اهالی غیور سایین قالا(شاهین دژ) با مقایسه رویدادهای اخیر رخ داده در منطقه بخوبی متوجه برخی جریانات آب زیرکاهانه شوونیسم فارس در منطقه آزربایجان غربی هستند. اقدام نیمه تمام  نصب مجسمه مولوی کرد عراقی در تیکان تپه آذربایجان(تکاب) و سپس برچیدن نمادی شبیه نماد مشترک ترک و اسلام در سایین قالا(شاهیندژ) دو مورد کاملا متضاد و بسیار قابل تامل هستند و زنگ خطری برای اهالی ترک آزربایجان غربی می توانند باشند. هر برنامه و پروژه جمهوری اسلامی ایران که  در سطح دولتی در آزربایجان غربی اعمال میگردد یا مستقیما و یا غیرمسقیم بنفع کردهای مهاجر و به ضرر ترکهای ساکن منطقه می باشد در برخی موارد نیز تاثیرات این تصمیمات نه درحال که در آینده و در راستای تخلیه آزربایجان غربی به نفع کردها بوده است بطور خلاصه رژیم از هر تلاشی جهت کاهش نفوذ سیاسی و اجتماعی ترکهای آزربایجان و نهایتا برهم زدن ترکیب جمعیتی منطقه بنفع کردهای مهاجر دریغ نمی ورزد.
حال ای اهالی آگاه سایین قالا(شاهین دژ): اگر امروز رژیم نشان شبیه به آی ـ اولدوز را درشهرتان تنها بخاطر آنکه سمبل ترکها است را تخریب میکند چه تضمینی دارد که فردا نام پارکها و خیابانهای این شهر را که برخی از آنها منشاء ترکی دارند و یا مزین به نامهای مشاهیر آزربایجان هستند را برنچیند؟! و یا چه تضمینی دارد که در هر یک از میادین این شهرستان مجسمه مشاهیر اکراد را نصب نکند؟! متوجه باشیم که تنها عکس العمل هایمان می تواند تصمیمات آتی دشمنانمان را تحت تاثیر قرار دهد.
خطاب به مقامات رژیم و بویژه خودفروشان انتظامی و اطلاعاتی سایین قالا: نیک بدانید که با کوچکترین فتنه احتمالی اکراد در منطقه شما و خانواده شما   جزء اولین قربانیان خواهند بود پس با پشت به ملت خود کردن اولین و آخرین پناهگاه خودتان را با دستهای خودتان ویران ننمایید. دوم اینکه با برچیدن نام و نمادهای ملی  نمی توانید عشق و شعف ملی بیدار شده در دل ملت آزربایجان را خاموش نمایید و با اعمال چنین فتنه گریها تنها و تنها عزم ملی ملت غیور ترک آزربایجان جنوبی را بیش از پیش راسخ تر می نمایید.
زنده باد آزربایجان آزاد، مستقل و واحد
حرکت ملی آزربایجان ـ شاخه سایین قالا(شاهین دژ)
بیانه شماره 117 :  (  29    مرداد 1390  )