۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

وقتي آذربايجان جنوبي تشکيلات نداشته باشد٫ اکراد شهرهاي آذربايجان را کردستاني ناميده و بيانيه صادر خواهند کرد


زلزله اخير در منطقه وان در ترکيه بار ديگر خطرناک بودن سياستهاي تغيير بافت جمعيتي که حاصل اجراي سياستهاي اشتباه دولتمردان ترکيه و زياده خواهي اکراد تروريست در دهه هاي اخير است را به وضوح نشان داد
 ازساعات اوليه زلزله٫  اکراد از اين فرصت براي تبليغات و تداوم سياستهاي اشغالگرانه خود استفاده  نمودند٫ متاسفانه هيچ يک از احزاب و تشکيلاتهاي  که به نام آذربايجان فعاليت ميکنند پا پيش نگذاشته و حداقل يک بيانيه٫ يک ابراز همدردي و يک اطلاعيه صادر نکردند! ولي در مقابل٫ اکراد از هر جناح و حزبي که باشند پي در پي بيانيه صادر کرده و آذربايجان غربي را نيز در ليست شهرهاي صدمه ديده کردستان داخل ميکنند! .
آيا زمان آن فرا نرسيده است تا جلوي زياده خواهي اکراد تروريست که در لباس احزاب سياسي و با کاسه ليسي در درگاه اين و آن مشغول اشغال آذربايجان و ترکيه هستند گرفته شود؟

بيانيه حزب  دموکرات کردستان ايران را مطالعه نموده و عمق فاجعه را درک کنيم:

پیام همدردی بمناسبت فاجعه‌ی انسانی زلزله‌ی کردستان ترکیه
زمین لرزه‌‌ی ظهر روز یکشنبه‌ در کردستان ترکیه که‌ شدت آن ۲/۷ در مقیاس ریشتر تخمین زده‌ شده‌، موجب بروز یک فاجعه‌ی انسانی در شهرهای ارجیش‌، وان و شهرکها و روستاهای اطراف گشته‌ است. این زلزله‌ علاوه‌ بر ببار آوردن ویرانی بسیار، جان شمار کثیری از ساکنان منطقه‌ی زلزله‌ زده‌ را نیز گرفته‌ است. تاکنون اجساد صدها تن از قربانیان این زلزله‌ کشف شده‌ و شمار بسیار بیشتری در زیر آوار باقی مانده‌اند، به‌ همین دلیل پیشبینی می‌شود شمار قربانیان به‌ مرز هزار نفر برسد.
شدت این زلزله‌ به‌ حدی بوده‌ که‌ در کردستان ایران هم تعدادی از شهرها و شهرکها از جمله‌ چالدران، خوی، ماکو، سلماس و ارومیه‌ را در بر گرفته‌ است. همچنین در کردستان عراق نیز‌ شهرهای دهوک و زاخو و روستاهای اطراف بر اثر این زمین لرزه‌‌ تکان خورده‌اند. بدیهی است این زلزله‌ در هر دو بخش کردستان ایران و عراق نیز ویرانی و خسارات مالی بدنبال داشته‌ است، ولی گزارشی از زیانهای جانی در این دو بخش منتشر نشده‌ است.
حزب دمکرات کرستان بمناسبت فاجعه‌ی انسانی بزرگی که‌ بر اثر وقوع زمین لرزه‌‌‌ در کردستان و در میان ملت کرد روی داده‌ است، مراتب تأسف و همدردی خود را به‌ اهالی شهرها و روستاهای زلزله‌ زده‌ و بطور کلی تمامی خواهران و برادرانمان در کردستان ترکیه‌ و ملت کرد اعلام می‌دارد.
فرزندان ملت کرد در تمامی بخشهای کردستان!
پیشگیری از افزایش شمار قربانیان و کمک به‌ کاهش مصائب و آلام این فاجعه‌ی جانگداز، در گرو همیاری شما و شرکت در مساعی ملی بمنظور یاری رسانی به‌ زلزله‌ زده‌گان است. اکنون هنگام آن است که مردم بخشهای گوناگون کردستان، بویژه‌ شهرها و مناطقی که‌ به‌ محل فاجعه‌ نزدیکتر هستند، آستین همت بالا زده‌ و به‌ فریاد خواهران و برادران زلزله‌ زده‌ی خویش بشتابند. مقامات کلیه‌ی بخشهای کردستان و کشورهای همسایه‌ نیز مؤظفند تسهیلات لازم را فراهم سازند تا آحاد ملت کرد وظیفه‌ی انسانی و ملی خود را در این رابطه‌ به‌ انجام رسانده‌ و کمکهای انسانی و مادی خود را بدست مصیبت دیدگان برسانند.
یکبار دیگر به‌ خانواده‌ و بستگان قربانیان تسلیت گفته‌ و نجات هر چه‌ سریعتر مصیبت دیدگان و شفای عاجل مجروحین و آزاردیدگان را آرزومندیم.
امیدواریم دولت ترکیه‌ و ملت ترک نیز وقوع این فاجعه‌ی انسانی بزرگ در میان ملت کرد در کردستان ترکیه‌ را همچون فرصتی برای نشان دادن هر چه‌ بیشتر حسن نیت و وظائف شهروندی خود بکار گیرند و نه‌ تنها فشارها و محدودیتهای پیشین را در مورد ملت کرد کنار نهند، بلکه‌ با فراهم ساختن تسهیلات و براه‌انداختن یک همیاری عمومی در سطح ترکیه‌ جهت کمک به‌ زلزله‌ زده‌گان و همدردی با مردم کردستان ترکیه‌، برگ جدیدی از مناسبات دولت ترکیه‌ و ملت ترک با هموطنان کرد خود را ورق بزنند.
حزب دمکرات کردستان
دفتر سیاسی
۲/۸/۱۳۹۰
۲۴/۱۰/۲۰۱۱