۱۳۹۰ آبان ۳, سه‌شنبه

ارتش ترکيه به عبور از مرز عراق برای هدف گرفتن پ کا کا ادامه می دهد


گزارشهای رسيده از روند درگيری ارتش ترکيه و نيروهای حزب کارگران کردستان- پ کا کا - حاکيست، ارتش ترکيه کماکان در حال پيشروی به سوی قرارگاههای پ کا کا در شمال عراق است.
منابع امنيتی ترکيه می گويند، تانکها و خودروهای زرهی اين کشور روز دوشنبه با عبور از مرز شمالی عراق، به طرف اردوگاههای پ کاکا به راه افتادند.
اين عمليات، ادامه حملاتی است که از هفته گذشته در واکنش به کشته شدن ۲۴ سرباز ترک به دست نيروهای پ کا کا آغاز شده است.
منابع امنيتی ترکيه در تشريح اين عمليات می گويند: ستون خودروهای زرهی ارتش به طرف اردوگاه پ کا کا در ناحيۀ هفت طنين، واقع در ۲۰ کيلومتری پاسگاه مرزی خابور، در حرکت هستند.
به باور اين منابع صدها نفر از افراد مسلح پ کاکا در پايگاه هفت طنين مستقر هستند.
هواپيماهای جنگی ترکيه در اواسط ماه اوت گذشته به تلافی مجموعه ای از حملات پ کاکا به جنوب شرق اين کشور، چريکهای پ کا کا را هدف گرفتند.
ارتش ترکيه از هفته گذشته بعد از حملات همزمان پ کا کا و کشته شدن سربازان ترک در استان حکاری در مرز عراق، در دو طرف منطقه کوهستانی، عمليات جديدی را آغاز کرده است.
ارتش ترکيه روز شنبه گذشته اعلام کرد، طی دو روز درگيری در دره ای در داخل خاک ترکيه ۴۹ نفر از افراد پ کا کا را کشته است.
واکنش تند آنکارا به کشته شدن ۲۴ سرباز خود که برای ترکيه يکی از خونين ترين وقايع درگيريهای ۳۰ ساله اخير آن کشور با پ کا کا تلقی می شود، به اين فرضيه دامن می زند که ترکيه اينبار برای پاکسازی منطقه از وجود پ کا کا حاضر است تا عمق خاک عراق نيز پيش رود.
از زمان شروع درگيری های ترکيه با پ کا کا، از سال ۱۹۸۴ تا کنون حدود ۴۰ هزار نفر، جان خود را از دست داده اند.
ايالات متحده، اتحاديه اروپا و ترکيه، پ کا کا را يک تشکل تروريستی می دانند.
منبع: صدای آمریکا