۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

کلینتون: آمریکا آماده است رژیم ایران را همچون رژیم قذافی با دخالت نظامی سرنگون کند


هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، روز چهارشنبه26-10-2011 در گفت وگو با دو شبکه تلویزیونی فارسی زبان صدای آمریکا و بی بی سی گفته است که واشنگتن آماده است جمهوری اسلامی را با دخالت نظامی همچون رژیم لیبی سرنگون کند.

وی افزود آمریکا در صدد است تا سفارتخانه‌ای مجازی باز کند تا ايرانیان بتوانند بطور مستقیم با دولت ایالات متحده تماس داشته باشند



وزیرخارجه آمریکا در گفت و گو با شبکه های تلویزیونی صدای آمریکا و بی بی سی فارسی به پرسش های ایرانی ها درباره رابطه تهران- واشنگتن، موضوع تلاش برای ترور سفیر پادشاهی سعودی در آمریکا از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران و تحریم های بین المللی علیه ایران پاسخ داد.

وی افزود آمریکا آماده است با کمک به اصلاح طلبان بوسیله دخالت نظامی نظام جمهوری اسلامی ایران را همچون رژیم قذافی سرنگون سازد.

هيلاری کلينتون همچنين در خصوص طرح توطئه نا کام ترور سفير کشور پادشاهی سعودی که توسط منصور ارباب سیر تدارک شده بود، گفت: "ايران با طرح این توطئه قوانين بين المللی را زير پا گذاشته است لذا اکنون باید با سازمان ملل در مورد طرح تروريستی اخير همکاری کند.
"
کلینتون همچنین افزود تمام مدارک و قرائن اتهامات در اختیار مقامات دادگستری آمریکا گذاشته شده است ودولت امریکا می تواند این اتهامات را دردادگاه ثابت کند.

او در مورد ابهامات موجود در مورد این طرح آن گفت که ما پاسخ همه ابهامات و سئوال ها را توضیح دادیم که ابهامی وجود نداشته باشد ولی عملکرد لشکرقدس سپاه در گذشته طوری بوده که شک وشبه ای باقی نمی ماند که چنین اقداماتی را انجام دهد.

وی با اشاره به علاقمندی ایالات متحده به داشتن روابط خوب با ایران اظهار داشت که باراک اوباما تمايل خود را برای گفت وگو با رهبران ايران اعلام کرد، اما ساختار حکومت ايران چنان پیچیده است که معلوم نيست چه کسی تصميم گيرنده است ومقامات ایرانی درگیر نزاع وجنگ داخلی برای قدرت هستند ونمی توانند در مورد رابطه با ایالات متحده تصمیم بگیرند

از سوی دیگر علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی ايران روز پنجشنبه 27-10-2011 در واکنش به سخنان وزير امور خارجه آمريکا اظهار داشت اين گونه حرف ها موجب وحدت ملی بيشتر ايرانيان می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، لاريجانی راه اندازی سفارتخانه مجازی آمریکایی برای ايرانيان در تهران را نشانه "ضیق سياسی" آمريکا دانست .

وی اظهار داشت "اگر امریکا منتظر جنبش داخل ايران است بايد بداند که همين جنبش های منطقه ای نتيجه انقلاب اسلامی ايران است، چرا که انقلاب ايران انقلابی پر تحرک است".
دبی - نجاح محمد علی
العربيه