۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

تبريك به تبريز قهرمان و يك يادآوري ــ یاشار گؤنئیلی

در نوشته قبلي ام با عنوان (( الله اكبر، آفرين بر اورميه )) به برادران قهرمانم در اورميه نوشته بودم كه تبـــريــزي را كه من ميشناسم اين حركت را ادامه خواهد داد و ديديد كه تبريز قهرمان دوباره بپا خواست و البته اين شروع كار است ، اين شروع يك طوفان عظيم است كه ريشه راسيست اشغالگر را از بيخ درو خواهد كرد . اين يادآوري را كردم تا دشمن بداند كه ما چقدر به اين حركت ايمان داريم و اين نه تنها رجز خواني نيست بلكه حقيقت ملتي بزرگ است كه بايد قبولش كنيد .
ديروز تبريز نشان داد كه خون بابك خرمدين در رگان اين ملت در جريان است . صدها هزار آزربايجاني در تبريز و اورميه در يكي از تاريخي ترين روزهاي آزربايجان در 12 شهريور 90 يك بار ديگر روح
پيشه وري را زنده كردند ، اين روز مصادف بود با روز اعلان بيانيه فرقه دمكرات آزربايجان به رهبري بزرگ مرد تاريخ آزربايجان سيد جعفرپيشه وري در 66 سال پيش .
اما در اين نوشته مي خواهم مسئله ديگري را نيز متذكر شوم و آن اينكه در اين نوشته صراحتاً مي گويم كه حركت ملي آزربايجان وارد مرحله اي شده است كه پايان آن فقط و فقط شكست حاكميت راسيست فارس و رهايي ملتمان از دست اشغالگران است . مي خواهم با قدرت تمام بگويم حركت ملي آزربايجان ديگر شكست ناپذير است . اين ملتي را كه من مي بيتم دودمان حاكميت را با خاك يكسان خواهد كرد اين ملتي را كه من
مي بينم از هيچ قدرتي در دنيا نمي ترسد ، راسيست فارس از هم اكنون جار و پلاس خود را از وطنمان جمع كند چرا كه اراده قهرمانان آزربايجان اصلاً قابل قياس با گذشته ، حتي قابل قياس با قيام خونين خرداد 85 هم نيست عمق قدرت اين قيامي كه تازه شروع شده است فراتر از تصورات تمامي سياستمداران و سياستگذاران دنياست .
امروز تمامي دنيا بايد در مقابل تبريز و اورميه تعظيم كنند چرا كه ملت قهرمان آزربايجان در مقابل قدارترين و فاشيست ترين رژيم دنيا با دست خالي جانانه و قهرمانانه به مبارزه برخاسته است و يقين دارم كه ساير شهرهاي آزربايجان هم به اين حركت عظيم ملي خواهند پيوست .
از ساير شهرهاي دلاور آزربايجان از اردبيل ، مرند ، زنجان ، قزوين ، همدان ، خوي ، ماكو ، سلماس ، سولدوز ، آستارا ، انزلي ، قوشاچاي ، و حتي از توركان غيور كرج و تهران و غيره مي خواهيم ملنمان را در اين روزهاي حساس تاريخي تنها نگذارند اين فرصتي تاريخي است ، نترسيد ديديد كه تبريز و اورميه نشان دادند كه اين حاكميت چقدر به زوال خود نزديك شده است ، ترس ملت ديگر فرو ريخت ، تابويي را كه با تبليغات گسترده ساخته بودند ديديد كه مجسمه اي بيش نبود و نيست . پس قدرتمندانه به حركت خود ادامه دهيد چرا كه آينده از آن ما و ملت بزرگ و نترس آزربايجان است .
آزربايجان جنوبي ــ تبريز
13/6/1390