۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

بیانیه فعالین حرکت ملی آذربایجان –اورمیه- در خصوص تداوم اعتراضات مردمی در آذربایجان


ما امیدوار بودیم که بعد از اعتراضات مردمی و سرکوب های خونین روز پنجم شهریور  در اورمیه و شهر قهرمان تبریز مطالبات هشت ماده ای ملت آذربایجان در خصوص بحران خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه مسئولان حکومتی در مقابل خواست ملت تمکین نمایند. متاسفانه حوادث نگران کننده روز دوازدهم شهریور نشان داد که علیرغم تامل و همدردی مسئولان سیاسی،قضایی وفرماندهان بومی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با مردم، رهبران ارشد نظام حکومتی ایران با گسیل هزاران هزار نیروی ویژه سرکوب از شهرهای دیگر به آذربایجان بار دیگر خیابان های اورمیه و تبریز را با خون فرزندان آذربایجان رنگین کرده و دیگر شهرهای آذربایجان را تبدیل به پادگان نموده اند.این بیانیه در حالی صادر می گردد که ده ها نفر از فعالین شناخته شده حرکت ملی آذربایجان  و صد ها نفر از جوانان معترض  آذربایجانی در سلول های انفرادی اداره اطلاعات و بازداشتگاه های مخفی حکومتی بازداشت هستند. ما از اختلافات پیش آمده بین مقامات سیاسی و قضایی و امنیتی بومی با دستور دهندگان تهران نشین نیز آگاهیم و اطلاعات بسیار کافی از اسامی کسانی داریم که به عنوان نماینده تام الاختیار دولت و وزارت اطلاعات در شورای تامین استان آذربایجان غربی و شرقی، اصرار بر سرکوب خونین مردم آذربایجان دارند.

این بیگانان سرکوب گر که حتی به یاران و وفاداران قدیمی خود  ارگان های دولتی در آذربایجان نیز رحم نکرده و دستور توبیخ آنها  را داده اند همچو نمایندگان غیر آذربایجانی مجلس شورای اسلامی که خواستار خشک شدن دریاچه اورمیه و تخلیه شهرهای آذربایجان بوده ، مشغول سرکوب ملت آذربایجان هستند. ولی خیال باطل، آنها باید بدانند اگر شاید ملت آذربایجان اشتباه فرزندان خود در ارگان های دولتی را ببخشد ولی هیچ موقع جنایت و سرکوب ملت آذربایجان به دست بیگانگان را فراموش نکرده و نخواهد بخشید.



ملت شریف آذربایجان



روز دوازدهم شهریور ماه شهرهای تبریز قهرمان و اورمیه حماسه ساز و دیگر شهرهای آذربایجان شاهد واقعیت هایی بود که انکار و بایکوت آن امکان پذیر نیست ولی متاسفانه گروه های مرکز نشین و رسانه های جمعی آنها بار دیگر صدای اعتراض آذربایجان را یا بایکوت کردند و یا وارونه جلوه دادند و هیچ صدایی اعتراضی از گروه های سیاسی مرکز گر بر نیامد.

در این بین ما فعالین حرکت ملی آذربایجان- اورمیه- از مسئولین رسانه های جمعی آذربایجان که صادقانه اخبار اعتراضات مردمی را منعکس کردند تشکر و از برادران و خواهران قهرمان خود در دیگر شهرهای آذربایجان خصوصا از شهر قهرمان تبریز قدردانی کرده و اعلام می کنیم:



ملت آذربایجان هنوز در کسب مطالبات هشت ماده ای خود مصر بوده و مسئله بحران خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه هنوز گرفتار دشمنی های مقامات دولتی ایران در تهران می باشد.لذا روز شنبه نوزدهم شهریور گردهم خواهیم آمده تا خواستار ازادی همه زندانیان سیاسی آذربایجان  در تبریز ،اورمیه،اردبیل،زنجان و... باشیم و بار دیگر خواستار محاکمه عاملین سرکوب و اجرای مطالبات هشت ماده ای ملت اذربایجان باشیم.



ما از فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهرهای مختلف آذربایجان و تهران می خواهیم که همچو روزهای پنجم و دوازدهم شهریور در روز شانزدهم شهریور نیز برادران و خواهران خود را در شهر اورمیه تنها نگذاشته و با برگزاری تجمعات مردمی اعتراض خود را به خشک کردن عمدی دریاچه اورمیه و سرکوب خونین مردم تبریز و اورمیه اعلام کنند.



وعده دیدار : شنبه نوزدهم شهریور  ساعت شش عصر

مکان:میدان ولایت فقیه- خیابان امام-خیابان عطایی-خیابان بعثت-خیابان خیام جنوبی-خیابان کاشانی- میدان ایالت