۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

گزارش تک توران از بازی تیمهای تراختور و مس کرمان + ویدئوهای حواشی

تراختور 3 ـــ مس کرمان 1
تماشاگر : 40 هزار نفر
ورزشگاه سهند تبریز

تیمهای تراختور آزربایجان و مس کرمان از چهارچوب مسابقات لیگ برتر هفته 9 در ورزشگاه سهند تبریز با حضور حدود 40 هزار نفر هوادار عاشق آزربایجانی به مصاف هم رفتند . این بازی برای تراختور بسیار مهم بود چرا که دو هفته قبل نتیاج زیاد دلچسبی نگرفته بود .
 تراختور در دقایق 17 توسط علی علیزاده و "توزی" 21 به گل رسید. در ادامه تیم مس بر اثر پنالتی کاملاً مشکوک از طرف داور بازی را 2 بر 1 کرد .این پنالتی را مهرداد پولادی در دقیقه 29 به گل تبدیل کرد.

 
تراختور در دقیقه 44 گل سوم خود را توسط لوپز به ثمر رساند. نیمه دوم با وجود تلاش دو تیم گلی در بر نداشت و تراختور توانست با همان نتیجه 3 بر یک به پیروزی برسد.
حواشی بازی :
با توجه به قضاوتهای سوء بر علیه تراختوراز طرف داوران فدراسیون فوتبال ایران در یکی دو بازی اخیر هواداران نسبت به این قضیه حساسیت بیشتری از خود نشان می دادند . قضاوت علیر ضا فغانی در این بازی نیز نشان داد که فدراسیون ضد آزربایجانی ایران از قرار خود عقب نشینی نکرده و همچنان قصد دارد بر علیه سوگولی آزربایجان قضاوت کند .
بیش از 40 هزار هوادار عاشق آزربایجانی در یک هوای بارانی از جای جای آزربایجان دوباره به ورزشگاه آمده بودند تا تیم ملی سمبلیک آزربایجان جنوبی را تنها نگذارند . شور و شوق تماشاگران در این بازی به حدی بود که انسان را به حیرت وا می داشت ، 90 دقیقه به کوب تشویق جانانه .
اما هواداران آزربایجانی در این بازی نیز از شعارهای ملی و آزربایجانی خود دست بر نداشتند برخی از شعارها عبارت بودند از :
1 – تورکلرین ایفتیخاری --- تراختور تراختور 2 – آزربایجان وار اولسون – ایسته مین کور اولسون 3- یئل یاتار طوفان یاتار – یاتماز تراختور بایراقی 4 – تراختوری ائل ایستر – شرفلی میللت ایستر 4- آزربایجان یاشاسین 5 – یایایا شاشاشا –آزربایجان چوخ یاشا و غیره
همچنین همانطوریکه اشاره شد قضاوت کاملاً مغرضانه داور بازی سبب شد تماشاگران بارها علیه داور بازی و فدراسیون راسیستی ایران شعار دهند . هواداران با شعار " فدراسیون ایران – دشمن آزربایجان " خشم خود را از سیاستهای راسیستی فوتبال ایران بر علیه تراختور آزربایجان نشان دادند .
همچنین بعد از بازی زمزمه حضور ملت آزربایجان در فردا 9 مهر برای نجات دریاچه اورمیه به گوش می رسید . در کریدور ورزشگاه شعار " اورمو گولو سوسوزدو – آزربایجان اویانماسا اوتوزدو " به گوش می رسید .
شور وشوق فضای شهر تبریز را بعد از برد تراختور برداشته بود . در خیابانهای تبریز بعد از برد تراختور ، پیر ، جوان ، کودکان و زنان غیور آزربایجان  ابراز شادمانی می کردند .

 ویدئوی حواشی بازی را می توانید در زیر ببینید .





بقیه لینک ویدئوها :