۱۳۹۰ مهر ۸, جمعه

عدم اطلاع از اعتصاب غذای آقای عسگر اکبر زاده و صدور وثیقه سنگین براي آزادي آقای نصرلله ولیزاده دراردبیل

بنا به اخبار رسیده از طرف آزاد شدگان دیروز از اداره اطلاعات و زندان مرکزی اردبیل به سایت گوناذ تی وی، خاطر نشان میشوند که آقای عسگر اکبر زاده فعال شناخته شده آذربایجان روزهاست که در اعتصاب غذا بسر میبرد .خبرها حاکیست که عدم خبر رسانی در مورد این فعال ملی باعث شکنجه و آزار بیش از حد ایشان ازسوی اداره اطلاعات شهر اردبیل شده است.
شایان ذکر است که آقای اکبرزاده در تاریخ 18 شهریور در پی تظاهرات مردم شهر اردبیل هنگام عزیمتش به آن شهر در مسیر آستارا به اردبیل توسط اداره اطلاعات دستگیر و به بازداشتگاه مرکزی اداره اطلاعات واقع در جنب زندان مرکزی اردبیل انتقال داده شده است.
آقای اکبرزاده بیش از این نیز چندین بار به خاطر فعالیت ملی مدنی خویش از طرف اداره اطلاعات دستگیر شده و مدت 7 ماه نیز تاکنون متحمل حبس تعزیری شده است.


صدور وثیقه سنگین براي آزادي آقای نصرلله ولیزاده

آقای نصرلله ولیزاده معلم و فعال حرکت ملی آذربایجان که در طی بازداشتهای گسترده شهر اردبیل در پی تظاهرات های این شهر برای اعتراض به سیاستهای خصمانه حکومت ایران در رابطه خشکانیدن دریاچه اورمیه از سوی اداره اطلاعات شهر اردبیل بازداشت شده بود دیروز با قرار وثیقه صد میلیون تومانی به زندان مرکزی اردبیل انتقال داده شده است.
گفتنی است صدور چنین وثیقه سنگینی باعث نگرانی خانواده ایشان و مانع آزادی ایشان شده است.
منبع: گوناذ تي وي