۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

بیانیه فعالین حرکت ملی آذربایجان – اورمیه – در اعتراض به روند خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه و آغاز سال تحصیلی


ملت ترک آذربایجان؛
مردم شهر اورمیه؛
با کمال تاسف و علیرغم اعتراضات مردمی ملت آذربایجان در شهریور ماه، مسئولان دولت ایران به جای اقدامات عاجل جهت رفع بحران دریاچه اورمیه و برخورد با نمایندگان اهانت کننده به ملت آذربایجان و عاملین سرکوب معترضین آذربایجانی تلاش نمودند با منحرف نمودن افکار عمومی و دادن وعده های دروغین صورت مسئله را پاک کنند. ما خواستار آن بودیم که آب پشت سد های ایجاد شده سریعا به دریاچه اورمیه منتقل شود و همه زندانیان سیاسی آذربایجان و بازداشت شدگان حوادث اخیر بی قید و شرط آزاد شده و عاملین اهانت و سرکوب ملت آذربایجان مورد محاکمه قرار گیرند. افسوس مسئولان دولت ایران گوش خود را بر همه خواست های ملت آذربایجان بسته و با طرح های خیالی پنج ساله و ده ساله شعار حل بحران دریاچه اورمیه را سر می دهند و فرزندان غیور آذربایجان همچنان در زندان ها به سر می برند.عاملین اهانت و سرکوب ملتمان نیز همچنان بر صندلی های مجلس شورای اسلامی تکیه زده و بر ریش ملتمان می خندند و همچنان به سخنان سخیف خود در صحن مجلس ادامه می دهند.
ملت ترک آذربایجان؛
مردم شهر اورمیه؛
فعالین حرکت ملی آذربایجان؛
 روز نهم مهر گرد هم خواهیم آمد تا بار دیگر بلند تر از قبل صدای اعتراض خود را به گوش  بی تفاوت مسئولان ایران و افکار عمومی جهان برسانیم. خشک شدن دریاچه اورمیه نابودی زندگی انسان آذربایجانی می باشد و ضروری است همه ملت آذربایجان هم صدا و در کنار هم فریاد اعتراض بر آوریم. دانشجویان قهرمان آذربایجان در دانشگاه هایمان خود را آماده نموده اند که روز نهم مهر صدای مظلومیت دریاچه اورمیه را بلند کنند و ما نیز در شهر اورمیه در کنار دانشجویان خود خواهیم ایستاد و در کنار اعتراض به خشکاندن عمدی دریاچه اورمیه خواستار رفع نقض حقوق زبانی ملت ترک آذربایجان خواهیم بود.
ما فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهر اورمیه از همه مردم شهرها و فعالین حرکت ملی آذربایجان که در پنجم، دوازدهم و نوزدهم شهریور قهرمانانه برادران خود را در اورمیه تنها نگذاشتند می خواهیم که در نهم مهر نیز به یاری مردم شهر اورمیه بشتابند. از همه مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی  و قضایی آذربایجانی نیز می خواهیم در این خصوص بی تفاوت نبوده و در کنار خواهران و برادران خود بایستند زیرا سرنوشت و زندگی خود آنها و خانواده هایشان نیز وابسته به خواست های مشروع ملت  آذربایجان است.
وعده دیدارمان:  روز شنبه نهم مهر ساعت پنج عصر
مکان: تقاطع عطایی و امام
فعالین حرکت ملی آذربایجان- اورمیه
یک مهر هزار و سیصد و نود