۱۳۹۰ مهر ۵, سه‌شنبه

فراخوان فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهر تبریز به تجمعات اعتراضی 9 مهر

همان گونه که ملت قهرمان آذربایجان استحضار دارند، تجمعات مدنی در شهرهای آذربایجان که خواستار اتخاذ تدابیر جدی و عاجل برای پیشگیری از فاجعه زیست محیطی - انسانی دریاچه اورمیه که دست پخت سو مدیریت تعمدی مسئولین بی کفایت است از پنجم شهریور آغاز شده و ...
چندین هفته ادامه داشت، گواه آشکار و بی تردیدی بر این واقعیت است که ملت ترک آذربایجان با رسیدن به شعور و عزم ملی مثال زدنی نسبت به منافع ملی و میهنی خود حساسیت تمام داشته و در صورت لزوم از هیچ اقدامی فرو گذار نخواهد کرد.
هیچ تردیدی نیست که مسئله فاجعه زیست محیطی - انسانی دریاچه اورمیه که توطئه ای دست پخت شونیزم فارس برای انهدام زیر ساختهای جمعیتی و جغرافیایی آذربایجان می باشد در سالیان اخیر به جدی ترین و حادترین مشکل آذربایجان تبدیل شده است و میرود تا هستی ملی آذربایجان را به ورطه نابودی بکشاند. در چنین شرایطی است که ملت آذربایجان که مهد انقلابها، تمدنها، اولینها و گهواره تاریخسازان اعصار می باشد بی درنگ و با شعور و حساسیت تمام برای دفاع از کیان خود پا به میدان مقاومت و پایداری گذارد. تجمعاتی که در شهرهای مختلف آذربایجان علی الخصوص تبریز، اورمیه، اردبیل و زنجان صورت گرفت بی شبهه نقطه عطفی دیگر در تاریخ آذربایجان خواهند بود.
ولی متاسفانه مسولین و مقامات کشور ایران نه تنها نخواستند کوچکترین وقعی به خواسته های ملت ترک آذربایجان بگذارند بلکه تجمعات به غایت مدنی و دمکراتیک ملتمان را به خشونت کشاندند. مقامات چنین گمان می کنند که با دادن وعده هایی سر خرمن که برای فوت وقت پیش کشیده اند خواهند توانست اراده ملت آذربایجان را به سخره بگیرند در حالی که از سویی گوش ملتمان با چنین وعده و وعیدهایی پر است و از سوی دیگر بحران دریاچه اورمیه چنان عاجل و اورژانسی می باشد که ملتمان نمی تواند دلخوش مانورهای تبلیغی آقایان برای اتلاف وقت باشد.
در این شرایط است که ملتمان نا گزیر از پیگیری خواسته های حیاتی و فوری خود و در تداوم اجتماعات مردمی شهریور ماه بار دیگر روز شنبه 9 مهر گرد هم خواهد آمد تا بالفعل نشان دهد که تا گرفتن پاسخی در خور در خصوص مطالباتش از پای نخواهد نشت. زیرا ملت آذربایجان می داند مسئله دریاچه اورمیه مسئله مرگ و زندگی برای آذربایجان است و محافلی تاریک نقشه به تخلیه آذربایجان و کوچ اجباری میلیونها ترک آذربایجان به مرکز و جنوب ایران می کشند.
همچنین با توجه به تصادف این تجمعات به ماه مهر که زمان بازگشایی مدارس می باشد و در پاسخ به فراخوان فعالین دانشجویی آذربایجان ملتمان در این تجمعات خواستار رسمی شدن زبان زبان ترکی آذربایجانی و تحصیل به این زبان خواهند شد. بایستی همزمان و همصدا فریاد بزنیم که خواستار تغییرات اساسی در سیستم آموزشی کشور می باشیم که دهه هاست به مثابه ماشین قتل عام فرهنگی ملت ترک آذربایجان و دیگر ملل تحت ستم ملی در ایران عمل میکند.
بدین وسیله ما از تمامی وجدانهای بیدار در ایران و جهان نیز می خواهیم که در این مصاف در کنار ملت آذربایجان باشند و حمایتهای همه جانبه خود را از ما دریغ کنند.

دیدار: شنبه 9 مهر 90 – ساعت 5 عصر – تبریز راسته کوچه تا استانداری

فعالین حرکت ملی آذربایجان
تبریز
4/7/90