۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

دل نوشته ی کوتاه سعید نعیمی از زندان تبریز به همسرش سعیده اسلامی


تک توران : سوم آذر سال 1390، دویست (200) روز از دستگیری سعید نعیمی فعال سیاسی آذربایجانی می گذرد. نعیمی که در 18 اردیبهشت، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، واقع در کرج دستگیر شد، کماکان در بازداشت موقت به سر می برد.

وی به مناسبت سالروز ازدواجشان با همسرش سعیده اسلامی دلنوشته ای کوتاه از زندان تبریز برای وی نوشته است که در زیر می خوانیم:

Bu dünyanı unudaram

Gülüm sənin qucağında

Lal olaydı dinməyəydi

Dilim sənin qucanğında

Tapsa bizi qəzov-qədər

Ömrüm günüm keçsə hədər

Xoşdur mənə çəksəm əgər

Zülüm sənin qucağında

Ya vədəni bu yaza ver

Ya bəhməni güdaza ver

Heç olmasa icazə ver

Ölüm sənin qucağında

Nazım səni çox sevirəm, darıxma bu günlər keçəcək və şadlıqla birgə yaşayacayıq. Öpürəm min dənə

Təbriz Zindanı

Səid 90/06/17­­

طی برگذاری دو جلسه از دادگاه رسیدگی به اتهامات سعید نعیمی در خصوص «ارتباط با بیگانگان»، «عضویت در گروه های مخالف نظام»، «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» نعیمی کلیه اتهامات را رد کرد و در یک روال غیر عادی و ابهام برانگیز، یوسفی قاضی جوان دادگاه انقلاب، دوباره پرونده ایشان را جهت بازجویی و تفهیم اتهام «معاونت در جاسوسی» به بازپرسی ارجاع داده تا توسط بازپرس هاشم زاده در این مورد تحقیق گردد.

سعید نعیمی، فعال سیاسی و مدافع حقوق بشر آذربایجانی ۱۸ اردیبهشت امسال توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خود، واقع در کرج دستگیر و برای بازجویی و رسیدگی به پرونده اش به اطلاعات تبریز منتقل شده است. مهندس نعیمی در دوران تحصیلاتش  در دانشگاه زنجان، عضو شورای مرکزی و مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی این دانشگاه بود وی همچنین مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی تورکی-فارسی "سَس" در دانشگاه زنجان بود. نعیمی در سال ۱۳۸۰با نشریه "سس " برنده لوح تقدیر جشنواره نشریات دانشجویی در دانشگاه رازی کرمانشاه شد و در دوران دانشجویی کارشناسی ارشد خود در دانشگاه تربیت مدرس تهران، از فعالین شناخته شده جنبش دانشجویی آذربایجان بود.

منبع: سایت آزادی برای سعید نعیمی