۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

گزارش تکمیلی از چگونگی و دلیل بازداشت فعال سر شناس آذربایجان مهندس سیامک میرزایی


تک توران : فعال سر شناس حرکت ملی آذربایجان مهندس سیامک میرزایی در مورخه 30 آبان ساعت 3 عصر در پارک مرکزی  شهر پارس آباد مغان توسط اداره اطلاعات نیروی انتظامی آن شهر دستگیر و به محل نا معلومی انتقال داده شده است . 

گفتنی است پدر سیامک میرزایی دیروز سه شنبه 1آذر جهت پیگیری وضعیت پسرش و اطلاع از دلیل بازداشت او به دادگاه انقلاب شهر پارس آباد مغان مراجعت کرده و بر حسب اتفاق شاهد دادگاهی پسر خویش شده است . بنا به گفته وی دلیل بازداشت پسرش حکم جلب و اخطاریه های مکرری بوده که طی ماههای گذشته جهت معرفی سیامک میرزایی به ایشان ابلاغ شده است. در این باره میتوان اشاره نمود که ماموران اداره اطلاعات در تاریخ 21/شهریور/1390 به منزل پدری سیامک میرزایی یورش برده ولی بدلیل عدم حضور ایشان ، موفق به دستگیری وی نشده اند. ماموران اقدام به تفتیش منزل کرده و کامپیوتر، تعدادی کتاب و دست نوشته های ایشان را با خود برده اند. بعد از این جریان خانوادۀ ایشان در تاریخ 27/شهریور/1390 اخطاریه ای مبنی بر معرفی سیامک به اداره اطلاعات دریافت نموده اند که در پی عدم مراجعه وی به آن اداره ، این بار حکم جلب وی با شکایت پلیس امنیت شهر مغان از طرف دادگاه آن شهر صادر شده است.

بنا بر گفتۀ نزدیکان ایشان این اقدام اداره اطلاعات بدلیل حضور این فعال در مراسمات مختلف حرکت ملی آذربایجان و مجری گری وی در مراسم ساوالان بوده است.

شایان ذکر است که مهندس سیامک میرزایی در طی یک سال گذشته دو بار از طرف اداره اطلاعات اردبیل و یکبار هم در راه عزیمت به شهر سولدوز جهت حضور در مراسم گرامیداشت شهدای آن شهر ، در حوالی پلیس راه اورمیه دستگیر شده بود.

همچنین آقای میرزایی در اوایل اردیبهشت سال 1389 توسط اداره اطلاعات شهر اردبیل در شهر رشت دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل واقع در جنب زندان مرکزی این شهر انتقال یافت. وی پس از گذراندن 10 روز انفرادی ، از طرف شعبه 14 دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی حسن زاده به اتهام "تشکیل گروه در شهر مغان جهت اقدام علیه امنیت ملی" به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد. وی برای دومین بار در تاریخ 14 مهر همان سال توسط اداره اطلاعات اردبیل دستگیر و پس از 25 روز بازداشت با همان اتهام قبلی با این تفاوت که در حکم قبلی ایشان ، شاکی اداره اطلاعات نیروی انتظامی بوده ولی این بار شاکی پرونده اداره کل اطلاعات اردبیل بود ، به 3 سال حبس تعزیری از طرف همان دادگاه محکوم گشت. در پی اعتراض وکیل وی جناب آقای موسی برزین به پنج سال حبس موکلش در دادگاه تجدید نظر استان اردبیل ، دادگاه مذکور رسیدگی به پروندۀ وی را در صلاحیت دادگاه انقلاب شهر اردبیل ندانسته و پرونده را جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب مغان ارجاع داد .

حال بنا بر گفته پدر مهندس سیامک میرزایی رئیس دادگاه انقلاب مغان در پی سوال ایشان بخاطر بازداشت پسرش گفته اند که  دلیل بازداشت سیامک بخاطر گزارشات مکرر اداره اطلاعات مغان و شهر اردبیل مبنی بر حضور وی در جلسات و تجمعات غیر قانونی ساوالان، سولدوز و فعالیت های تجزیه طلبانه اش میباشد.
                                                                         
لازم بذکر است مهندس سیامک میرزایی امروز2 آذر نیز بار دیگر توسط اداره اطلاعات شهر مغان به دادگاه انقلاب آن شهر جهت تفهیم اتهاماتش منتقل شده است .

منبع خبر: سایت گوناز تی وی