۱۳۹۰ آذر ۷, دوشنبه

گزارش وبلاگ آزادی مهندس وحید شیخ بگلو و قادر نوروزی از آخرین وضعیت دستگیرشدگان 2 شهریور 90

تک توران :طبق آخرین اخبار، قادر نوروزی به همراه 16 تن از دستگیر شدگان همچنان در زندان تبریز به سر میبرند. دادگاه رسیدگی به ضرب و شتم زندانیان که در اثر آن قادر نوروزی به شدت آسیب دیده بود و حدود 45 روز زمین گیرشده بود با محکومیت قادر نوروزی و دوستانش و پرداخت ده میلیون ریال جریمه به پایان رسید و برای آزادی باید بعد از گذراندن دوران زندان مبلغ فوق را هم به حساب دادگاه واریز کنند.
از زندان تبربز نیز خبر میرسد که اتاق سیاسی که به ابتکار مهندس وحید شیخ بگلو دایر شده بود بعد از ازادی موقت وی نیز به قوت خود باقیست و برنامه های هر شب آنهابا اجرای ترانه و سرودهای ملی همچنان ادامه دارد و روحیه آنها با وجود کمبودها و فشارهای وارده بسیار خوب است.

همچنین مهندس وحید شیخ بگلو بعد از سپردن وثیقه و آزادی موقت به همراه 9 نفر دیگر منتظر اعلام زمان دادگاه هستند و طی یک اقدام نادر و عجیب از سوی دادستان تبریز پرونده قبلی  مهندس وحید شیخ بگلو(پرونده سال 1388)که از سوی دادگاه حکم برائت گرفته بود مورد اعتراض قرار گرفته و در دادگاه تجدبد نظر شماره 2 دوباره به جریان افتاده است و در تاریخ 29/11/90 به جرم تبانی واقدام علیه امنیت ملی رسیدگی خواهد شد.

به امید آزادی تمامی زندانیان سیاسی آزربایجان

sheyxbayli.noruzi@gmail.com

Sheyxbaylinoruzi.wordpress.com