۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

اگر حاكميت به فكر سوء استفاده از مسئله درياچه اورميه براي كشاندن ملت آزربايجان به پاي صندوق راي است سخت در اشتباه است ــ ياشار گؤنئيلي

جريان خشكاندن درياچه اورميه از سوي حاكميت راسيستي ايران بر عليه اكو سيستم ملت مظلوم آزربايجان جنوبي به صورت پلان ريزي شده و در طول ساليان اخير با بستن ده ها سد غير منطقي و غير معقول در مقابل آبريزهاي منتهي به درياچه اورميه بالاخره سبب گرديد صبر ملت آزربايجان به پايان رسد .
اعتراضات گسترده ملت آزربايجان در شهريور 90 در تبريز ، اورميه ، اردبيل و چندين شهر ديگر نسبت به خشكاندن عامدانه درياچه اورميه هنوز كه هنوز است باعث نگرديده است كه حاكميت اقدامي جدي و عملي براي بازيافت درياچه اورميه انجام دهد . البته اين اعتراضات همچنان به پايان نرسيده است و در روزهاي آتي انتظار مي رود اعتراضات بسيار گسترده تري بار ديگر از طرف ملت آزربايجان به وقوع بپيوندد .

به نظر مي رسد حاكميت به خيال خام خود سعي دارد با عوام فريبي و ساكت كردن ملت آزربايجان ، هم روند خشكاندن درياچه اورميه را عملي تر كرده و هم از اين مساله براي انتخابات يا بهتر بگوييم براي انتصابات مجلس شوراي اسلامي در اسفند 90 سوء استفاده كند .
حاكميت بايد بداند كه فعالين حركت ملي آزربايجان جنوبي هرگز فرصت چنين سوء استفاده اي را به حاكميت نخواهند داد .
شخصاً به عنوان جزئي از حركت ملي آزربايجان از تمامي فعالين حركت ملي آزربايجان عاجزانه درخواست دارم براي آگاهي ملت آزربايجان از پلانهاي شوم حاكميت راسيستي ايران اقدامات لازم و مقتضي را انجام دهند .
 در اين زمان وظيفه هر فعال و تشكل ملي ، زنده نگه داشتن مساله خشكاندن درياچه اورميه در بين ملت آزربايجان از هر طريق ممكن همچون پخش ويدئو سي دي ها ، پخش شب نامه ها و آگاهي هاي شفاهي و غيره براي آماده شدن ملتمان جهت خيزشهاي گسترده در آينده مي باشد .
30/6/1390