۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

وضعیت وخیم آقای رحیم غلامی روزنامه نگار و فعال سرشناس آذربایجان


آقای رحیم غلامی روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجان مدت 18روز است که از طرف اداره اطلاعات اردبیل در بازداشتگاه مرکزی آن اداره واقع در جنب زندان مرکزی اردبیل نگهداری می شود.

آقای غلامی پیش از این نیز حدود 5 بار از طرف اداره اطلاعات اردبیل دستگیر شده و به اتهام تشویش اذهان عمومیٰ، نوشتن مقالات پان ترکیستی و درج آن در نشریات محلی، عضویت در گروهک چنلی بئل به رهبری عباس لسانی از طرف دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی حسن زاده به تحمل 5 سال حبس تعزیری در شهر همدان و پرداخت 200 هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم گردیده که حکم نامبرده به خاطر نداشتن دلایل و اسناد معتبر از طرف دادگاه تجدید نظر اردبیل به یک سال حبس تعزیری با حفظ جزای نقدی تغییر یافت.


گفتنی است آقای رحیم غلامی در طی تحمل 13 ماه حبس خویش به خاطر رطوبت و غیر بهداشتی بودن آب آشامیدنی زندان اردبیل از ناحیه کلیه و کبد آسیب جدی دیده و 2 بار هم عازم بیمارستان شده بود. هم اینک ایشان هجدهمین روز انفرادی خویش را طوری سپری می کند که خانواده ایشان حدود 10 روز است بخاطر رساندن داروهای وی با برخوردهای غیر اداری از طرف دادگاه و مخصوصا اداره اطلاعات مواجه هستند.