۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

جوانان آذربایجان گستاخی نماینده بجنورد را نخواهند بخشید و این تهدید را بی جواب نخواهند گذاشت


در جلسه علنی دیروز نماینده  اورمیه قاضی پور با احساس مسئولیت به وظیفه ملی خویش برای جلوگیری از فاجعه خشک شدن دریاچه اورمیه و روان شدن سونامی نمک در آذربایجان طی طرح دو فوریتی خواستار انتقال آب به دریاچه اورمیه شد.نادر قاضیپور نماینده اورمیه معتقد بود که دریاچه ارومیه فقط مختص به این شهر نیست بلکه یک سرمایه ملی برای کل کشور است.
وی با بیان اینکه 60درصد آب این دریاچه شور به پایان رسیده است، از نمایندگان خواست تا به داد آن برسند. چرا که با کاهش منابع لازم برای آن، زمزمه مرگ جدی این دریاچه به گوش می رسد. اغلب کارشناسان محیط زیست از مدتها پیش در این خصوص تذکر داده بودند اما وعدههای دولت برای حل این بحران، تا کنون به سرانجام نرسیده است.که مردم منطقه را دچار مخاطراتی خواهد کرد.
قاضیپور از نمایندگان خواست تا در این عاقبت شوم سهیم نشوند و به راهکارهای محیط زیستی برای کمک به حیات این دریاچه، جنبه قانونی ببخشند. به گفته وی، در دنیا خیلی دریاچه خشک شده است اما اگر کمک کنید که این دریاچه به ادامه حیات خود ادامه دهد، به حفظ آبروی نظام و کشور کمک شایانی کرده اند.

جواد جهانگیرزاده دیگر نماینده ارومیه نیز که از طراحان و موافقان ان بود، از سونامی نمک در اورمیه سخن گفت که بیم بارانهای نمکی را میدهد. این بارانها تنها دامن آذربایجان را نمیگیرد و به دیگر شهرها نیز میرسد و حدود 13-14 میلیون نفر را آواره می کند. چنین جمعیتی را کجا میخواهید اسکان دهید.

اما چه غریبانه در مجلس شورای اسلامی ایران ملت آذربایجان در مقابل بیش از صد نماینده به اصطلاح آذربایجانی توسط نماینده بسیجی بجنورد موسی الرضا ثروتی تحقیر و تهدید  به کوچ از وطن می شود.

حالا بر همگان آشکار شد که دولت جمهوری اسلامی ایران طی یک فرایند از پیش تعیین شده با خشکاندن دریاچه اورمیه و تبدیل محیط زیست آذربایجان به کویر لم یزرع نمک زمینه کوچ اجباری آذربایجانیان را فراهم میکند به تعبیر دیگر رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی ایران در یک تجاوز آشکار سرزمین آذربایجان جنوبی را به مثابه یک بمب باران اتمی شدید نه تنها با خاک یکسان می کند بلکه برای همیشه آذربایجان موطن هزاران ساله ترکها را ازبین می برد دربمب باران ناکازاکی و هروشیما حدود دویست هزار انسان بی گناه جان خود را از دست دادند اما در فاجعه خشک شدن دریاچه اورمیه زندگی دهها میلیون انسان آذربایجانی در خطر است 
با این رویه اگر ملت آذربایجان در مقابل این مسئله ساکت بماند بی تردید در مقابل تاریخ و آیندگان شرمسار خواهد شد درتاریخ پدرانمان موسس دولتها و امپراطوریهای بزرگی بودند دست به فتوخات بزرگی زدند و بعضا هم شکست خوردند اما هیچ وقت آذربایجان را دو دستی و با بی مسولیتی خویش از بین نبردند و به هیچ کسی هم اجازه چنین جسارتی نداند اما امروزه یک بسیجی ریشو با تمام وقاهت در مجلس به اصطلاح ملی ایران دستور کوچ 35 میلیون انسان را ازموطن خویش آذربایجان را می دهد. در حالیکه در همان مجلس بیش از صد نماینده بی غیرت آذربایجانی نظاره گر و شنونده یاوه گوییهای این نماینده بسیجی موسی ثروتی بودند .

 حال اگرکسانیکه نمایندگی آذربایجان را به یدک میکشند غیرت و توان دفاع از حقوق آذربایجان و جوابگویی به اهانت کنندگان و تهدید کنندگان ملت بزرگ آذربایجان را ندارند جوانان آذربایجان این تهدید را بی جواب نخواهند گذاشت آذربایجانیکه در سراسر تاریخش با عظمت ،غیرت، فداکاری،شرف، همت ،وطن دوستی و.... همنام است و در دفاع از کیان و سرزمین خویش شهره جهانیان است . گستاخی نماینده بجنورد را نخواهند بخشید.

سران جمهوری اسلامی ایران اگر خواهان زندگی مسالمت آمیز آذربایجانیان با سایرین در ایران هستند و نمی خواهند قیام خرداد 85 تکرار شود. سریعا قبل از اقدام  فرزندان و جوانان ملت آذربایجان سمت  نمایندگی، موسی الرضا ثروتی درمجلس را سلب و هیت رئیسه مجلس را به خاطر تهدید وتوهین نماینده بجنورد به ملت آذربایجان را باز خواست نمایند و ضمن عذر خواهی از ملت آذربایجان هر چه سریعتر اقدام عملی در جهت انتقال آب به دریاچه اورمیه انجام دهند