۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

بیانیه جامعه دانشجویان تورک دانشگاه های تهران در ارتباط با رد طرح دو فوریتی حمایت از مرگ اورمو گؤلو توسط مجلس


 جامعه دانشجویان تورک تهران ضمن محکومیت رد طرح دو فوریتی حمایت از مرگ اورمو گؤلو توسط مجلس فرمایشی، فاشیستی- آپارتایدی ایران به ظاهر اسلامی و نیز اهانت های وارده به ملت متمدن تورک 40 میلیونی ، از طرف سیستم نژادپرست آریایی؛ در میادین ورزشی اهم از استان گلستان(بازی تراختورتبریز-داماش رشت)، خواهان اعلان مواضع خویش به شرح ذیل گردید؛
با توجه به بلوغ فکری جوامع بشری، حق تعین سرنوشت ملل و معادلات سیاسی و همچنین مستندات منطقه، مشاهده می گردد که دیگر عمر سیستم های دیکتاتوری و فاشیستی به اتمام رسیده است. لذا حقوق بشری پس از اندک تلاطم و گل آلودی، روبه صافی و نمایان شدن چهره دموکراسی می گراید.
تاریخ ایران نیز در برگ های چرک آلودش اوراق کمی از ظلم و ستم، دیکتاتوری، اعمال سیاست های نژادپرستی به ملل و اقوام غیر فارس و نسل کشی ندارد!
ملت تورک آزربایجان نیز همیشه قربانی این جنایات و فجایعِ زندانی به اسم ایران شده است. هر زمان احقاق حقوق و مطالبات ملی اش را خواسته، حکومت گفته اند بنا به حفظ تمامیت ارضی و زبان رسمی فارسی که عامل وحدت ایرانیان است به صلاح مملکت نیست و حقوقی به شما تعلق نمی گیرد!
حال این سئوال از ژنرال ولایت مطلقه و یاران وفادارش در مجلس مطرح می شود! آیا دریاچه ارومیه از همان اراضی نیست که سعی در حفظ تمامیت از آن را داشتید ؟؟؟
حکومت با دیکتاتوری مضاعف، حتی به قوانین اندکی که در قانون اساسی نسبت به حقوق ملل و اقوام گنجانده است نیز پایبند نبوده.
در طی سالیان منابع طبیعی، اقتصادی، علمی- فرهنگی، انسانی و ... آزربایجان به دست حکومت ایران اسلامی و شاهنشاهی به تاراج رفته، آزادیخواهان، روشن فکران به دار آویخته شده اند، به نوامیس ملت ها تجاوز شده، دانشجویان منع از تحصیل شده و در گوشه های زندان ها پوسیده اند. و ...
    و اینک رژیم با اتخاذ سیاست های جنگ نرم از نوع تدریجی علیه ملت آزادیخواه آزربایجان وارد جنگ شده است، از قبیل :
•       با خشکاندن عمدی دریاچه ارومیه به نسل کشی می پردازد.
•       کردهای تروریست را روانه خاک آزربایجان نموده و از ایشان حمایت می کند.
•       با رسانه های فاشیستی اش(برنامه 90،کانال های صدا و سیما) به تخریب
فرهنگ، تمدن و هویت ملت می پردازد.
•       با ایجاد رکود اقتصادی و توسعه صعودی آمار بیکاری، جامعه آزربایجان را
به فلاکت کشیده است.
•        .......
•       ........

با نظر به مصیبت های فوق الذکر،رژیم تیشه به ریشه آذربایجان زده، ملت سخت به تنگنا رسیده، نارضایتی ها بیداد می کند. کوچه و خیابان و دانشگاه بوی اعتراض، تظاهرات و انقلاب می دهد. وقت؛ وقتِ قیام، طغیان و آزادیخواهی است. جنگ آوری پدرمان بابک علیه مزدوران هنوز در اذهان تصویر می شود.
زمزمه های سربازان جان بر کف آزربایجان بر سر کلاس درس، معابر و میادین ورزشی به گوش می رسد.

بیز بابکین سربازی یوخ                  اؤلمه یه حاضیروخ
ما دانشجویان تورک دانشگاه های تهران، آمادگی خود را در قالب برگزاری اعتراضات گسترده مدنی جهت نجات اورمو گؤلو  در محیط دانشگاه ها و جلوی ساختمان مجلس فاشیستان  اعلام می نمائیم.
فعالین تورک مستقر در تهران همراه و همصدا با ما باشید.