۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

فراخوان فعالین حرکت ملی آزربایجان در تبریز برای اعتراض به خشکیدن دریاچه اورمیه

مردم شریف و قهرمان تبریز ، آنچنان که می دانید سالهاست فعالین حرکت ملی آزربایجان ندای خشکیدن دریاچه مظلوم اورمیه را سر می دهند ، سالهاست که فریاد میزنند و جوابی نمی شنوند که هیچ ، بلکه بر عکس دشمن راسیست مرکزی با رد دو فوریتی طرح عملیات آبرسانی دریاچه اورمیه در مجلس عملاً نشان میدهد که این دریاچه از طرف حاکمیت عامدانه در حال خشکاندن است.
از این روی شنبه هفته گذشته 5 شهریور ماه 90 مردم قهرمان اورمیه دست به اعنراض گسترده ای علیه حاکمیت راسیستی ایران زد ده ها هزار از جوانان غیور اورمیه ، مردان و زنان دلیر این شهر تاریخی آزربایجان نشان دادند که آزربایجانی زمانی که صحبت از کیان و هستی وطنش در میان باشد بی هیچ تردید مقابل دشمنانش با غیرت و صلابت خواهد ایستاد . در همین روز مردم قهرمان تبریزنیز با حضور خود در خیابانها نشان دادند که قلب آزربایجان در تلاطم است . اگر در آن روز نتوانستیم قیامی همه گیر را در تبریز شاهد باشیم دلیل آن شدت خفقان موجود و ایجاد شرایط پادگانی در محله های شهر تبریز بود .
اما امروز ما می خواهیم به دشمن بار دیگر نشان دهیم که تبریز همیشه در صحنه است ، خیابانهای تبریز هنوز هم بوی قهرمانی می دهند صدای شیهه اسبهای پدرانمان هنوز هم که هست از خیابانهای تبریز قدیم به گوش می رسد .
 لذا ما فعالین حرکت ملی آزربایجان تبریز ، از کلیه شهروندان غیرتمند تبریزی می خواهیم روز شنبه 12 شهریور 1390 بار دیگر همگام با مردم اورمیه در خیابانها حاضر شده و اعتراض مدنی خود نسبت به سیاستهای تبعیض آمیز حاکمیت بر علیه آزربایجانیها را نشان دهند .

زمان : شنبه 12 شهریور 1390
مکان تجمع مدنی : تبریز ، خیابان راسته کوچه ( بازار آغزی )
ساعت : 18 ( 6 عصر )