۱۳۹۰ مهر ۱۲, سه‌شنبه

باز هم توهین و این بار هم سکوت دانشجویان ــ آراز شانلی


تک توران : هفته نامه سیاسی فرهنگی و اجتماعی طلوع متعلق به انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه محقق اردبیلی در شماره 33 خود در تیتری با عنوان خیال خام اعتراضات مربوط به اورمو گولی آذربایجان را که مسئله ای کاملاً زیست محیطی است مربوط به پان تورکیسم ها دانسته است.


این نوشته که توسط پان فارسی به نام توحید لطفی نوشته شده است در ابتدا با آوردن متنی از کتاب اسلام ومقتضیات زمان دکتر مطهری، بیدار گری حس ناسیونالیستی را بعد از جنگ جهانی اول برای دنیا گوش زد کرده است و جریان پان تورکها در ایران را به یهودیان نسبت داده و کلید خورده از آنجا دانسته و در ادامه گفته است که پان تورکها در ایران دو بار توانستند ابراز وجود نمایند.


بار اول که خرداد 85 بود توانستند روزهای اول اعتراضات را رهبری نمایند. اما پس از سخنرانی مسولین نظام و تاکید بر محاکمه افراد خاطی و عذر خواهی از مردم آذربایجان این توطئه نیز با شکست مواجه شد. و پس از آن نیز مردم تبریز در راهپیمایی با شعار آذربایجان اویاخدی اینقیلابا دایاخدی نشان از آرمانهای محکم واستوار خود با انقلاب وامام دادند.

این شوونیسم دومین مورد را مربوط به اورم گولی دانسته که آنرا کلید خورده از دولت همسایه یعنی ترکیه  است و با بیان اینکه ترکیه قصد دارد با نشان دادن عکسهای هوایی سالهای گذشته دریاچه اورومیه  را کم آب تر ودریاچه وان را پر آب تر نشان دهد تا بدین وسیله توجه توده ها را به قبله گاه خود یعنی ترکیه جذب کند. این نویسنده در پایان با ابراز اینکه پان تورک ها توانسته اند  با فریب دادن جوانان تورک  آنها را با اسم طرفداران تراختور آذربایجان وارد سیاستی نمایند که از بازی  فوتبال  شروع میشود وعلت اصلی خشک شدن دریاچه ی اورمیه را خشکسالی دانسته و با ابراز اینکه اگر تمامی مردم اورومیه، بوکان ومهاباد بی آب بمانند و تمامی آب پشت سدها به  دریاچه بریزد باز هم فقط یک هزارم آب از دست رفته دریاچه جبران خواهد شد.

همچنین تا الان کانون شهریار این دانشگاه ودانشجویان هویت طلب هیچ گونه اعتراضی مبنی بر این نوشته را نداشته اند در پایان چندین سوال از این نویسنده فاشیست دارم:

1-شمایی که دم از هویت و ایرانی بودن میزنید آیا نه این است که در جریان روزنامه  ی ایران دولت ونظام کمترین کاری را که میتوانست در قبال ملت شریف آذربایجان و توهین روزنامه ایران انجام دهد بستن کامل واجازه ندادن به نشرچنین روزنامه مضحکی بود؟

2-مثل اینکه این نویسنده جوان وفاشیست مثل رئیس جمهور فاشیست ایران کارشناس تمامی مسائل میباشد وبا دادن نظریه های غیر کارشناسی وازخود در آوردی سعی در این دارد که خود را کارشناس محیط زیست نشان داده و وبه این نحو خود را مطرح نماید(طبق گفته ی استانداران آذربایجان شرقی وغربی اگر آب تمامی سدهایی که روی رودخانه های منتج به دریاچه اورمیه زده شده است باز شود هفتصد میلیون متر مکعب آب وارد این دریاچه خواهد شد که یقیناً بیشتر از یک هزارم حجم کل آب دریاچه میباشد)؟

3-طی دو دوره حضور احمدی نژاد در رأس دولت بدترین توهین ها، اهانت ها و شکنجه ها به ملت آذربایجان روا داشته است سوال این است که آیا اگر دریاچه دیگری در یک جای فارس نشین ایران این طور نفس های آخر را میکشید بازهم دولت خدمتگزار، حامیان محیط زیست را اینگونه سرکوب می نمود؟

4-ما چیز زیادی از این دولت نمیخواهیم همان بودجه ای که قراربود صرف انتقال آب از آراز به دریاچه  اورمیه شود اگر صرف خرید آب معدنی شود و در دریاچه ریخته شود کمک شایانی به محیط زیست دریاچه اورومیه و رودخانه ی آراز خواهد کرد حال شما نیز جای  ما باش، آیا این پیشنهاد بدی است (البته یقیناً میدانید که دولت خدمتگذار اگر میخواست این بودجه را به آذربایجان بدهد هیچ وقت خود دست به خشکانیدن این عروس زیبای آذربایجان و خاور میانه نمیزد شاید اگر مسئله حفظ نسل ببر مازندران میبود خیلی زودتر از این ها تمامی امکانات را بسیج میکرد تا این گونه بی نظیر مازندران حفظ شود و باز هم همین ملت غیور آذربایجان "به گفته نویسنده پان تورک یهودی" حامی اصلی حفظ این گونه میبود)؟

5-...