۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

فعالین آزربایجان در زندان مرکزی تبریز یاد و خاطره مهندس امانی را گرامی داشتند

تک توران : فعالین حرکت ملی در زندان مرکزی تبریز امروز چهار شنبه 4 آبان ماه 90 درسومین سالگرد مرگ مشکوک مهندس امانی و برادرانش ، یاد وخاطره شان را گرامی داشتند .

مهندس غلامرضا اماني در سال 1375در رشته مهندسي كشاورزي از دانشگاه تبريز فارغ التحصيل شد و ي در دهه هفتاد به جرم فعاليت هاي هويت خواهانه اش دستگير و نزديك به پنج سال از طلايي ترين دوران زندگي خود را در زندان حاكميت سياه شوونيستي گذراند. بعد از آزادي از زندان براي بار ديگردر سال 1385 در جريان اعتراض به درج كاريكاتور توهين آميز روزنامه ايران،درتاريخ 7خرداد دستگير و بعد از تقريباً دو ماه در تاريخ 8 مرداد بعد از زندان آزاد شد.

علاوه بر اين حبس هاي طولاني مدت ،ايشان بيش از ده بار سابقه دستگيري را در پرونده سياسي خود دارند.او مقاطع مختلف از حيات پر بار خود را در سلول هاي انفرادي اداره اطلاعات و زندان تبريز و نيز در اداره اطلاعات و امنيت تهران و در زندان اوين تهران گذرانده بود.تا اين كه در روز جمعه 3/8/87 در يك تصادف ساختگي و"البته جنايتي از پيش طراحي شده"با مرگي مشكوك و سوال برانگيز؟! همچون ستاره اي روشني بخش از افق تاريخ شفافي و زنده مردم آذربايجان رفت و رفت تا آنكه در بيكرانگي به ابديت پيوست.