۱۳۹۰ آبان ۴, چهارشنبه

شنبه 30 مهرماه دادگاه 13 تن از فعالان حرکت ملی آذربایجان در شهر تبریز برگزار گردید


تک توران : جمعی از فعالین سیاسی شناخته شده ی آذربایجان صبح شنبه با حضور در شعبه ی دو دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی دولت آبادی به اتهامات خود در مورد "معاونت در جاسوسی" پاسخ گفتند. اکبر آزاد، بهبود قلیزاده، علیرضا عبداللهی، محمود فضلی، شهرام رادمهر، شکرالله قهرمانی، سونا فرج زاده، پینار فرج زاده، حسن رحیمی، حیدر کریمی، آیدین خواجه ای، یونس سلیمانی و نعیم احمدی از سوی بازپس دادگاه انقلاب تبریز به معاونت در جاسوسی به نفع جمهوری آذربایجان متهم شده اند.
گفتنی است این فعالین شناخته شده ی حرکت ملی پیش از این طی ماههای خرداد و تیر سال 89 به اتهام تبلیغ علیه نظام دستگیر شده و پس از چند ماه بازداشت در سلول انفرادی با اتهام جدید بنام معاونت در جاسوسی نیز نیز روبرو شدند.
این فعالین در آبان ماه سال 89 پس از تحمل چندین ماه حبس انفرادی و شکنجه به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، عضویت در گاموح و معاونت در جاسوسی هر یک به قید وثیقه 220 میلیون تومان آزاد شدند. دادگاه مربوط به سه اتهام نخست بهار سال 90 تشکیل و حکم 6 ماه حبس تعزیری برای این فعالان صادر گردید که در دادگاه تجدید نظر نیز مورد تایید قرار گرفت.