۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

بشار اسد می گوید اقدام نظامی علیه سوریه منطقه را به آتش خواهد کشید


بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با نشریه بریتانیایی ساندی تلگراف که یکشنبه 30-10-2011 منتشر شد اعلام کرد "هرگونه اقدام نظامی غرب علیه سوریه تمام منطقه را به آتش خواهد کشید."

او با اشاره به موقعیت جغرافیایی سوریه خطاب به کشورهای غربی اظهار کرد "سوریه اکنون محور منطقه است، سوریه یک" گسل " است، اگر با گسل زمین بازی کردید باعث ایجاد زلزله خواهید شد."

وی سپس این سوال را مطرح کرد " آیا می‌خواهید شاهد افغانستان دیگر یا ده‌ها افغانستان دیگر باشید؟

رئیس جمهور سوریه افزود" هر مشکلی در سوریه همه منطقه را به آتش خواهد کشید. اگر مساله تجزیه سوریه است ، این به معنی تجزیه همه منطقه است".

بشار اسد گفت :" می دانم کشورهای غربی فشارهای خود را افزایش خواهند داد اما سوریه از هر جهت با مصر، تونس و یمن هم در مسائل تاریخی و هم درموقعیت سیاسی متفاوت است".

بشار اسد در ادامه مصاحبه با روزنامه ساندی تلگراف افزود :" نیروهای امنیتی در آغاز نا آرامی ها مرتکب اشتباهات زیادی شدند اما اکنون فقط با تروریست ها می جنگند."

وی با اشاره به "بهار عربی " گفت " واکنش ما با "بهار عربی" با واکنش دیگر رهبران عرب که با انقلاب سرنگون شدند متفاوت است ما همزمان با آغاز اعتراضات دست به اصلاحات زدیم .

او گفت: " درگیری هادر سوریه در واقع درگیری میان سکولارها واسلامگرایان است و ما از
دهه 1950 تا اکنون با اخوان المسلمین می جنگیم ."

سازمان های حقوق بشری می گویند از زمان آغاز نا آرامی ها در سوریه تاکنون بیش از 3 هزار نفر که 187 تن از آنها کودک هستند به دست نیروهای دولتی کشته شدند.

مخالفان خواستار سرنگونی رژیم بشار اسد و تغییر نظام حکومتی در این کشور هستند اما تظاهرات مسالمت آمیز آنان بارها توسط نیروهای دولتی سرکوب شد.
العربیه