۱۳۹۰ آبان ۶, جمعه

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا:سازمان تروریستی پ ک ک دشمن ترکیه


رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا: حملات اخیر پ ک ک، حلقه ای از زنجیره حملات تروریستی ۳۰ ساله این سازمان است
ایلنا راس لتینن رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا، گفت: "سازمان تروریستی پ ک ک دشمن ترکیه بوده و برای منافع آمریکا در منطقه نیز تهدید ایجاد میکند".

خانم لتینن، در نشستی که از سوی "تورانت" انجمن ترکهای آمریکا در شهر دالاس این کشور ترتیب یافت، سخنانی ایراد کرده و گفت: حملات اخیر پ ک ک، حلقه ای از زنجیره حملات تروریستی ۳۰ ساله این سازمان است که تاکنون به مرگ هزاران انسان معصوم و بیگناه منجر شده است
.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، اظهار داشت که کشور متبوعش با واگذاری اطلاعات امنیتی و تصاویر ماهواره ای، در مبارزه ترکیه با تروریزم، نقش حساسی ایفا میکند.

راس لتینن، در ارتباط با وقایع ارمنی سال ۱۹۱٥ نیز گفت: "مداخله کنگره آمریکا در این موضوع بی نهایت حساس را درست نمی دانیم. مسئله باید بین ترکیه و ارمنستان، مباحثه بشود".

لتینن تاکید نمود که رشد اقتصادی اعجاب انگیز ترکیه در سالهای اخیر، همگان را به تعجب وا داشته است.

ایلنا راس لتینن، خاطر نشان ساخت که در جریان حوادثی که نام بهار عربی را بخود گرفته است، مدل ترکیه بعنوان یک کشور اسلامی مدرن و دموکراتیک، بارزیت و ارزش بیشتری پیدا کرده است.