۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

تهدید بخاطر تلاشهای خانم رقیه لسانی در خصوص پی گیری وضعیت همسرش


تک توران: خانم رقیه لسانی به همراه تعدادی از فعالین حرکت ملی آذربایجان(اردبیل) مدت 15 روز است که بخاطر پی گیری و گرفتن وکیل  در رابطه با دستگیری مبارز ملی عباس لسانی هر روز به دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات اردبیل مراجعه میکنند اما هیچ پاسخ قانع کننده ای در این خصوص از مراکز یاد شده دریافت نمی نمایند.
به گفته یکی از نزدیکان عباس لسانی خانم رقیه لسانی چند بار با لحن رکیک و توهین آمیز از طرف مسیولان دادگاه انقلاب روبرو شده و مدت 5 روز است که بنا به هماهنگی های انجام شده با نگهبانی دادگاه انقلاب از ورود وی بدانجا جلوگیری بعمل می آید.  خانم رقیه لسانی ساعت ها پشت درب بسته اداره اطلاعات بخاطر پاسخی در خصوص وضعیت جسمانی همسرش منتظر میماند اما دریغ از هیچ پاسخی، متعاقب آن از طرف اداره اطلاعات اردبیل تهدید بر آن میشود که اگر بار دیگر بیاید بخاطر نشستن در جلوی درب اداره اطلاعات از طرف آن اداره بازداشت خواهد شد.
عباس لسانی پیش از این نزدیک به 40 ماه را در شرایط غیر بهداشتی و بد شهرهای مختلف آذربایجان جنوبی و ایران در زندان گذرانده، در این دوران به بیماریهای کلیه ، گلو، دیکس کمر مبتلا و به خاطر اعتصاب غذاهای طولانی اش زخم معده گرفته است. به گفته خانم رقیه لسانی نگرانی ایشان بخاطر بیماریهای قبلی همسرش از وضعیت جسمانی او می باشد.
قابل ذکر است که پیش از این در خبر ها به اقدام اداره اطلاعات اردبیل همانند سالهای 85،86 در خصوص سناریو سازی و تشکیل پرونده سنگین برای عباس لسانی اشاره شده و خاطر نشان میدارد در این راستا اداره اطلاعات اردبیل اقدام به فراخوانی اولیای دستگیر شدگان در اعتراضات شهر اردبیل نموده و با شیوه تهدید و تقبیح از آنان خواسته اند که بخاطر منفک شدن پرونده فرزندانشان از عباس لسانی در شعبه 14 دادگاه انقلاب اردبیل شکایت بعمل آورند.
عباس لسانی پس روزها پخش گسترده اعلامیه جهت فراخواندن مردم برای اعتراض به خشک نمودن دریاچه ارومیه بخاطر سیاستهای آذربایجان زدایی حکومت مرکزی در 18 شهریور امسال از طرف اداره اطلاعات اردبیل در منزل شخصیش بازداشت و مدت 55 روز است که بدون دادرسی در خصوص بازداشتش در بازداشتگاه انفرادی اداره اطلاعات بازداشت میباشد.