۱۳۹۰ آبان ۵, پنجشنبه

آذربایجان درصدد است مسئله قره باغ را در شورای امنیت مطرح کند


آذربایجان که به عضویت غیر دائمی  شورای امنیت سازمان ملل متحد انتخاب شده است، در صدد است مسئله مناقشه ارمنستان و اذربایجان بر سر قره باغ را با اعضای دائمی شورای امنیت بررسی کند تا بعدا این مسئله را در سازمان یاد شده برای بحث و مذاکره مطرح کند. این مطلب را "المار ممدیاروف" وزیر امور خارجه اذربایجان امروز در مصاحبه ای با خبرنگاران اعلام داشت

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز دو شنبه اذربایجان را  برای دو سال آینده به عضویت غیر دائمی شورای امنیت پذیرفت. شورای امنیت به طور کلی  مرکب از 15 کشوری میباشد که پنج کشور از آنها عضو دائمی برخوردار از حق وتو هستند و این روسیه، آمریکا، چین، بریتانیا و فرانسه می باشند. ترکیب بقیه اعضا دو سالی پنج کشور دچار تغییر میشود.

"مامدیاروف" گفت: "هر ابتکاری فقط به شرط پشتیبانی از آن توسط پنج عضو دائمی،  برای بحث در شورای امنیت مطرح میشود، و اما آنچه که به مسئله قره باغ مربوط است، باید گفت که سه کشور از آنها روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند".

وزیر خارجه افزود: "ما هنوز این مسئله را با اعضای دائمی شورای امنیت بررسی نکرده ایم ، ولی در صدد انجام این کار می باشیم".