۱۳۹۰ آبان ۹, دوشنبه

علیرغم ممانعت نهادهای امنیتی مراسم یادبود خانواده جعفرزاده، مراسم چهلم آنان را در زنجان برگزار خواهیم نمود


تک توران : رضا عباسی فعال مدنی آذربایجان ضمن اعلام این خبر با اشاره به برگزای مجلس یادبود خانواده مرحوم جعفرزاده در 15 مهر در زنجان گفت: «در روند برگزاری مراسم یادبود خانواده جعفرزاده در شهر زنجان، تمامی موارد و جزئیات قانونی را رعایت کرده بودیم اما نیروی انتظامی با دلایل غیرقانونی و واهی مانع از برگزاری مراسم شد.
وی افزود: «در مذاکراتی که شب پنجشنبه (14 مهر90- شب قبل از مراسم یادبود) با نیروهای امنیتی داشتم به آنان اطمینان دادم که مراسم مذکور صرفاَ شامل تلاوت قرآن خواهد بود و مسئولیت کامل آن را بر عهده گرفتم اما آنان ضمن رد درخواست بنده، اقدام به بستن درب مسجد و جلوگیری از برگزاری مجلس ترحیم نمودند.»
عضو سابق ادوار تحکیم وحدت با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ترحیم برای درگذشتگان امری بدیهی است افزود: دلایلی که نیروی انتظامی جهت مخالفت با برگزاری مراسم اعلام کرد به قدری غیر حقوقی و سخیف بود که حتی خود آنان نیز تمایلی به بحث جدی در این زمینه نداشتند و صرفا با توسل به خشونت کلامی و تهدید به برخورد فیزیکی و قضایی با شرکت کنندگان، سعی در منصرف کردن بنده از برگزاری مراسم را داشتند.
عباسی در ادامه با تشریح چگونگی ممانعت از برگزاری مراسم هفتم مرحوم جعفرزاده در زنجان گفت: در ساعت برگزاری مراسم نیز ماموران انتظامی اقدام به بازداشت بنده نموده و از من خواستند که از برگزاری مراسم در منزل شخصی نیز اجتناب نمایم.
عضو سابق جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان با اشاره به ممانعت نیروهای امنیتی از برگزاری مجلس ترحیم خانواده مرحوم جعفرزاده در زنجان عنوان کرد: بسیار تاسف آور است که نیروی انتظامی که باید حافظ قانون باشد خود بی قانونی می‌کند چرا که اقدام برای برگزاری مجلس ترحیم برای هر فردی حق طبیعی و قانونی دوستان اوست و ممانعت از این کار کاملا غیر قانونی و غیر انسانی است.
این فعال مدنی آذربایجان در پایان ضمن تاکید بر برگزاری مراسم چهلم خانواده مرحوم جعفرزاده در زنجان اظهار داشت: متاسفانه حکومت و نهادهای وابسته به آن تصور می‌کنند که به واسطه داشتن قدرت، مجاز به نقض ابتدایی‌ترین حقوق شهروندان هستند اما ما نسبت به برگزاری مراسم چهلم مرحومین در زنجان اقدام خواهیم نمود. چرا که آن را امری قانونی و جزء حقوق خود می‌دانیم و هر گونه مخالفت با آن هیچ توجیه قانونی ندارد و کاملا غیرقانونی و غیرمنطقی است.
خاطر نشان می شود ابراهیم جعفرزاده به همراه همسرش مینا کهربایی و فرزند خردسالش آیلا طی سانحه رانندگی در اطراف خوی صبح چهارم مهر جان باخته بودند که در مراسم تشییع جنازه این افراد در خوی بیش از 60 تن از فعالین آذربایجانی دستگیر گشتند و مراسم یادبود این افراد در زنجان نیز در روز جمعه 15 مهر با دخالت نیروهای امنیتی لغو گردید.