۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

برتری تراختور در شیراز با چاشنی شانس


تک توران : تراختور در روزی که اصلا خوب کار نکرد ، توانست روی خلاقیت بازیکنان خود سه امتیاز شیرین را از شیراز به ارمغان بیاورد. این بازی تحت تاثیر حذف تراختور از جام حذفی بود . شاگردان امیر قلعه نوعی سخت به دنبال سه امتیاز این بازی بودند تا ضمن شاد کردن دل هواداران از حجم حواشی که در این چند روزه دور و بر این تیم بود بکاهند.

تیم فجر در نیمه اول این دیدار برتری محسوسی نسبت به تراختور داشت و توانست یک گل هم به ثمر برساند. اما گلی که محمد حسن ابراهیمی در دقایق پایانی نیمه اول زد، روند بازی را به سود تراختور تغییر داد. تراختور در نیمه دوم با یک شوت از راه دور توسط توزی به گل دوم رسید تا سه امتیاز حساس را در شیراز دشت کنند.

شنبه 7آبان 1390-هفته دوازدهم لیگ برتر ورزشگاه حافظیه شیراز
تماشاگر:حدود 8هزار نفر داور: البرز حاجی پور کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی و حسین طالقانی
گل:محمد مهدی نظری(28)فجر-محمد ابراهیمی(45+3) آنتنیو(66)تراختورسازی
اخطار:محمد حسن ابراهیمی(تراختور)
فجر:وحید شیخ ویسی، عباس کاظمیان(84-حسن فرجی)،رضا حقیقی شاندیز،مهدی رجب زاده(76-جواد ضیغمی)، محمدرضا پورمحمد(78-حمیدجوکار)،مجید حیدری، محمدآفند،مهرداد کریمیان، محمد مهدی نظری،ایوب کلانتر وامید خلیلی
سرمربی: علی اصغر کلانتری
تراختورسازی: محسن فروزان،احسان حاج صفی،امیرحسین صادقی،سید محسن حسینی(55-داوود دانش دوست)، مرتضی اسدی، فرزادآشوبی، فلاویو لوپز،رودریگوآنتنیو،محمد ابراهیمی(85-احمد آل نعمه)، سیاوش اکبرپور واشپیتیم آرفی(46-علی علیزاده) سرمربی: امیر قلعه نوعی



شرح بازی:
فجر عنان بازی در طول نیمه اول را در دست داشت وسرآسیمگی مدافعان تراختور بارها وبارها باعث شد تا تیم شیرازی در موقعیت های مناسبی قرار گیرد.شاگردان کلانتری مانند تمام هفته های اخیر خلق موقعیت کردند اما در زدن ضربات نهایی همچنان با مشکل مواجه بودند.
تراختور ی ها بارها صدای قلعه نوعی را در آوردند و میانه میدان را تمام وکمال به حریف داده بودند.فجر با بازیسازی خوب کریمیان ، قبل دفاع قرمزپوشان دیار سهند را هدف گرفته بود و با همین حربه هم به دفعات خطر ساز شدند. بی تردید فرصت طلبی ابراهیمی بود که اجازه نداد تیم امیرقلعه نوعی با شکست به رختکن برود.او از تک موقعیت خود وتیمش یک گل ساخت.
در نیمه دوم بازی به زیبایی نیمه اول نبود.تراختور که گل برتری را زد تلاش داشت تا بازی را اداره کند وحملات شیرازی ها هم احساسی بود وبا ارسال های بلند همان کاری را می کردند که مدافعان بلند زن تبریزی می خواستند.برد تراختور ی ها پس از نتایج اخیرشان امیر را آرام کرد وفجر همچنان در بیم وامید به سر می برد. البته الحق والانصاف این تیم نباید بازنده می شد وبازی خوبی ارائه داد.
لحظات حساس:
دقیقه 13: اشتباه مدافعان تراختور توپ را دو دستی تقدیم کریمیان کرد. او با پاسی عمقی نظری را با فروزان تک به تک کرد اما توپ او را گلر تبریزی ها با پا برگرداند.
دقیقه 18:کرنر تبریزی ها در یک رفت وبرگشت به حسینی رسید که او نتوانست با پشت پا به توپ ضربه بزند وخطر از یکقدمی دروازه فجر گذشت.
دقیقه 25:در شلوغی مقابل دروازه تراختور در یک رفت وبرگشت ،فجری ها چند بار صاحب موقعیت شدند اما نتیجه تغییری نکرد. دقیقه 43:نظری می توانست گلزنی کند اما ضربه او با بی دقتی به بیرون رفت.
دقیقه 65:ضربه نظری را فروزان با واکنشی زیبا راهی کرنر کرد. دقیقه 78:ضربه سر ضیغمی به شکل خطرناکی از کنار دیرک افقیتراختور راهی اوت شد.
شرح گلها:
(1-
صفر-فجر)روی یک پرتاب اوت توپ به نظری رسید. او چرخید وبا ضربه ای زیبا سه کنج دروازه را هدف گرفت. توپ پس از برخورد با محل تلاقی دیرک افقی وعمودی به تور نشست.
(1-1
تراختور) حرکت در عمق محمد ابراهیمی با ضربه ای از درون محوطه جریمه باعث شد توپ به آرامی به گل تبدیل شود.
(2-1
تراختور)ضربه آنتنیو از 25متری پس از برخورد با زمین از مقابل دستان شیخ ویسی کمانه کرد و ارتفاع آن باعث شد تا به تور بچسبد.
ستاره:رودریگوآنتنیو(تراختور) در میانه میدان خوب دوید، جنگید، توپ گرفت ، شوت زد،پاس داد وگلزنی کرد.
اتفاقات ویژه:برای اولین بار فجر گل نخست بازی را به ثمر رساند.رفتارهای عجیب محمد ابراهیمی پس از گلزنی به فجر هم عجیب بود. او که خود اهل کازرون استان فارس است مقابل تماشاگران شیرازی دست به انجام حرکاتی زد که یک کارت زرد را برای او به همراه داشت.او هنگام تعویض هم با بوسیدن پیراهن تراختور باعث تحریک تماشاگران شیرازی شد. هواداران فجر معتقدند مسئولین استان از این تیم هیچ حمایتی نکرده اند و همین باعث شد تا ضمن حمایت از مدیران وکادر فنی فجر، علیه مسئولان از جمله استاندار شعار بدهند.
منبع خبر : آذربایجان اسپورت