۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

آخرین اخبار از وضعیت علی خیرجو فعال مدنی آزربایجان

تک توران : علی خیرجو فارغ التحصیل رشته فیزیک دانشگاه محقق اردبیلی و فعال جنبش دانشجویی آذربایجان دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۰ در خیابان شریعتی اردبیل توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل منتقل شد.

به گفته شاهدان عینی نیروهای امنیتی بعد از شناسایی این فعال آذربایجانی اقدام به تعقیب وی کردند که در نهایت منجر به بازداشت این فعال آذربایجانی شد. همچنین این فعال آذربایجانی بعد از بازداشت توسط ارگانهای امنیتی در اعتراض به بازداشت غیر قانونی و بد رفتاری مامورین امنیتی دست به اعتصاب غذا زده است که موجبات وخامت جسمانی این فعال آذربایجانی گردیده است. بنا به اظهارات سایر بازداشت شدگان در تجمع اعتراضی اردبیل برای دریاچه اورمیه ، مامورین امنیتی بعد از اعلام اعتصاب غذا علی خیرجو وی را به شدت زیر فشار قرار داده و با تهدید به شکنجه مضاعف خواستار شکستن اعتصاب غذا این زندان سیاسی آذربایجانی شدند .

سابقا این فعال جنبش دانشجویی آذربایجان به علت حضور در یادبود شهدای قیام خرداد 85 آذربایجان در اورمیه به همراه 17 تن دیگر از فعالین آذربایجانی دستگیر و بعد یکروز بازداشت آزاد شده بود. همچنین این فعال آذربایجانی به دلیل فعالیت های هویت طلبانه خویش توسط سازمانهای امنیتی از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر محروم گردیده است.

زندانیان سیاسی آزربایجان