۱۳۹۰ آذر ۳, پنجشنبه

رئیس اداره ثبت احوال تبریز اعلام کرد: افزایش طلاق و کاهش ازدواج در تبریز

تک توران : رئیس اداره ثبت احوال تبریز از افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در این شهرستان خبر داد.
علیرضا مجیری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی پوشش وقایع حیاتی آذربایجان شرقی گفت:در شش ماهه نخست امسال هزار و 755 مورد طلاق در محاضر تبریز به ثبت رسیده که در مقایسه با آمار شش ماهه نخست سال گذشته، رشدی 9.3 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: در این مدت ده هزار و 296 مورد ازدواج در تبریز به ثبت رسیده که در قیاس با نیمه نخست سال 89 کاهشی 2.1 درصدی را نشان می دهد.
رئیس اداره ثبت احوال تبریز با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 15 هزار و 127 مورد ولادت در این کلانشهر به ثبت رسیده، تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال شش دهم درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال چهار هزار و 833 مورد فوت شامل دو هزار و 18 فوتی زن و دو هزار و 150 فوتی مرد در تبریز به ثبت رسیده که در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته رشدی 4.3 درصدی دارد.
مجیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون دو میلیون و 200 هزار فقره سند در اداره ثبت احوال تبریز نگهداری می شود، گفت: این در حالی است که اداره ثبت احوال تبریز به علت نداشتن ساختمان مستقل، میهمان اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی است.
به گفته وی، نداشتن ساختمان مستقل و تمرکز در اداره کل ثبت احوال آذربایجان شرقی، همچنین باعث ارائه خدمات بی کیفیت سجلی و هویتی به شهروندان شده است.