۱۳۹۰ آبان ۳۰, دوشنبه

تهیه سند نجات دریاچه ارومیه در دانشگاه تبریز

تک توران به نقل از فارس : معاون علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز گفت: سند نجات دریاچه ارومیه در 40 صفحه به نمایندگان مجلس تقدیم شده و شامل تمام کارهایی است که منجر به نجات دریاچه ارومیه می‌شود.
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی رستمی ظهر امروز در نشست رسانه‌ای بر توسعه علم محور در دانشگاه تبریز و توجه به پژوهش تاکید کرد.
وی با بیان اینکه روند علمی دانشگاه تبریز در حال حاضر بر مسائل پژوهشی توجه خاصی دارد، اظهار داشت: در مدت سه سال گذشته رویکرد پژوهش محور در دانشگاه تبریز دارای اولویت بوده و برتر از دانش محوری است.
رستمی ادامه داد: اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز در عین تدریس در مسائل مدیریتی نیز حضور دارند و رویکرد گذشته وجود ندارد.
رستمی با اشاره به تدوین سند جامع پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: سند راهبردی دانشگاه در زمینه پژوهش تا پایان سال تدوین شده و به صورت یک سند راهبردی عمل خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به طرح بورسیه پژوهشی دانشگاه تبریز گفت: این بورسیه مختص دانشگاه تبریز در حال اجرا است که در منطقه شمال‌غرب کشور به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در صورت موفقیت به کل کشور تسری خواهد یافت.
معاون علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به ایجاد کانون‌های کارآفرینی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه تبریز که در مراکز مختلف فعال هستند با دانشگاه در ارتباط بوده و از بسترهای فراهم شده استفاده می‌شود.
وی با اشاره به نتایج سیاست پژوهشی دانشگاه تبریز ادامه داد: مقالات علمی دانشگاه تبریز در راستای این سیاست افزایش قابل توجه یافته و در پایان سال 89 به نسبت سال 87 رشدی دو برابر را شاهد بوده است.
رستمی گفت: سالانه 33 درصد رشد را در مقالات علمی و پژوهشی این دانشگاه شاهد هستیم.
وی با اشاره به شرایط دریاچه ارومیه گفت: دانشگاه تبریز کمیته علمی بررسی وضعیت این دریاچه را با حضور 15 عضو علمی تشکیل داده و جلسات متعددی در این راستا در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.
معاون علمی و پژوهشی دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: حاصل این نشست‌ها که با حضور نمایندگان مجلس نیز همراه بود به طراحی مدلی ختم شد که در 40 صفحه به نمایندگان تقدیم شد و این سند شامل تمام کارهایی است که منجر به نجات دریاچه ارومیه می‌شود، است.
رستمی گفت: نجات دریاچه ارومیه موضوعی چند وجهی است که در این سند تمام این زوایا در نظر گرفته شده و دانشگاه تبریز تمام وظایف خود را در این راستا انجام خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت رتبه علمی دانشگاه تبریز گفت: رتبه علمی یک موضوع چند وجهی است که با توجه به مختصات علمی و شاخص‌های مختلف صورت می‌گیرد.
رستمی گفت: دانشگاه تبریز در تمام ارزیابی‌ها جزو 10 دانشگاه برتر کشور بوده و تلاش می‌شود تا در آینده نزدیک به رتبه دوم که رتبه سنتی دانشگاه تبریز است برسیم و این رتبه در آینده نزدیک به دست خواهد آمد.
وی با اشاره به مشکلات دانشگاه تبریز در زمینه پژوهش گفت: با وجود تمام مشکلات شاهد حمایت‌های گسترده در زمینه پژوهش بودیم و با مسائل مدیریتی این مشکلات حل شده‌اند.