۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

بیانیه حمایتی فعالین ملی جولفا از خیزش ملت آذربایجان


 اول خرداد سال 1385 روزی به یادماندنی در تاریخ ایران بود. روزی که ملت ترک  آزربایجان در اعتراض به سالها توهین و تحقیر ، به پا خاستند و با حضور میلیونی خود، حماسه آفریدند و بیداری ملی را نوید دادند.

اعتراض ملت ترک تنها به چاپ کاریکاتوری موهن برعلیه ترکها در روزنامه دولتی "ایران" نبود. آنها با خیزش خود پیام محکمی را به شوونیستها و حاکمان متعصب و کوته فکر دادند که:" ترک ها، هیچگونه توهینی را تحمل نخواهند کرد"

شوونیستها سالهاست که عقده های خود را علیه ملیتها از جمله ترکها، عربها، بلوچها و ... آشکار می کنند. آنها به خیال خام خود، می خواستند ابزار تحقیر و زیرپا له کردن ملت ترک را با چاپ این گونه کاریکاتورها نشان دهند. اما، تظاهرات و اعتراضات میلیونی مردم غیور ترک آزربایجان- مردمی که هویت خود را پیدا کرده بودند- درس محکمی به حکومت واپسگرا و مزدوران آن داد.

ولی این بار کار از تحقیر گذرانده به طوری که به فکر نابودی ملت ترک افتاده اند و این کار را با خشک کردن ارمو گولی نشان میدهند اما باز هم ملت قهرمان پرور آزربایجان بار دیگر در مقابل حیله ی این حکومت به ظاهر اسلام گرا ایستاد و با حضور میلیونی ملت اورمیه باز هم آنها را حراسان کرد و یک بار دیگر نشان داد که همان ملتی هست که میتواند پایه های حکومت را از جا برکند.

در پی خیزش قهرمانانیه ملت اورمیه  و بیانیه فعالین مدنی آزربایجان ما جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان-جولفا  این اقدام فاشیستی حکومت ایران را محکوم کرده. و برای حمایت از مردم  اورمیه و جلو گیری از 8 میلیارد تن بمب نمک که آزربایجان را به کویر تبدیل می کند و باعث کوچ ناگزیر 15 میلیون تورک آزربایجانی میشود، به رژیم فاشستی ایران هشدار می دهیم که نخواهیم گذاشت کوچکترین بی توجهی به سرزمینمان آزربایجان بشود،  چه برسد به خشکاندن ارمو گولی که دومین دریاچه شور جهان است و مردم فهیم و غیور آزربایجان نخواهند گذاشت که بلای که روس ها بر سر دریاچه ی ارال در تورکیه آوردن شونیسم فارس بر سر ارمو گولی بیاورد لذا  ما جمعی از  فعالین حرکت ملی آزربایجان اهالی جولفا (علمدار گرگر) و روستاهای اطراف اعلام میداریم ما در کناره دیگر شهرهای آزربایجان شنبه 12 شهریور ساعت 18 در میدان امام حسن(میدان سابق نبوت) واقع در علمدار دوشا دوش ملت آزربایجان اعتراض  خود را به بی توجهی دولت ایران نسبت به خشک شدن ارمو گولی نشان خواهیم داد و از سرزمین مادریمان دفاع خواهیم کرد چرا که هویت خود را یافته ایم  و در مقابل ظلم وجور وحرکتهای راسیسمی نظام  از خود وسرزمینه مادریمان وهویتمان دفاع خواهیم کرد.



وعده دیداره ما ساعت 18 شنبه 12 شهریور در تمامی شهرهای آزربایجان