۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

اعدام یک زندانی سیاسی دیگر در اهواز


تك توران : خبر اعدام یک زندانی سیاسی عرب ایرانی دیگر به خانواده وی اعلام شد/تعداد اعدام شدگان به 4 تن رسید

به غیر از این سه زندانی که خبر اعدام آنها به خانواده هایشان اعلام شد علی نعامی شريفى و امیر معاوی نیز به همین اتهام در انتظار اعدام بودند، که بعد از ظهر روز دوشنبه خبر رسيد که علی نعامی شريفی نيز اعدام شد.


پیش از اين اعلام شد که ماموران دستگاه اطلاعاتی ایران در تماس با خانواده چند تن از بازداشت شدگان عرب به آنها اعلام کردند دو برادر از خانواده حیدریان و یکی از عموزادگان آنها را اعدام کرده اند. عباس حیدریان معروف به جاسم ، طه حیدریان معروف به جمشید و عبد الرحمن حیدریان معروف به ناصر، سه جوانی هستند که سال گذشته به اتهام محاربه و قتل یک مامور امنیتی بازداشت شده بودند.

در پى پخش اين خبر از بعد از ظهر روز دوشنبه تا پاسى از شب اعتراضات در محلات مختلف شهر اهواز و نقاطى ديگر بالا گرفت.

فعالان عرب در جنوب غرب ايران اعدام شدگان را فعالانى فرهنگى و سياسى مى دانند و به تبليغات و مصاحبه هاى پخش شده باور ندارند.

همچنین طی ماه های گذشته خبرهاىی در مورد شکنجه چند زندانی سیاسی عرب که منجر به شکستگى هاى فک و لگن خاصره، لاغرى شديد و دچار شدن به فراموشى شده، منتشر شده است.

این احکام در حالی اجرا مى شود که طی روزهای گذشته پارلمان اتحادیه اروپا و چندین سازمان حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر نسبت به احتمال اعدام آنها هشدار داده بودند و تاکید کرده بودند اعترافاتی که از این زندانیان گرفته شده زیر شکنجه و فشار صورت گرفته است. ليکن اعتراضات، اقدامات و تلاشهاى بين المللى، عملاً نتوانست جلوى اعدامها را بگيرد.

اکنون جوانان معترض اهوازى با سردادن شعار عليه ديکتاتوری و در دفاع از عدالت و آزادى خواهان توقف اعدام فعالان عرب شده اند.