۱۳۹۱ خرداد ۲۵, پنجشنبه

اعتراض و دیوار نویسی گسترده دانشجویان ساکن خواب گاه المهدی دانشگاه شهید مدنی آزربایجان به روند اخراج دانشجو امید طوری از دانشگاه ــ تصاوير


تك توران : در اوایل خرداد ماه 1390 اعلان گشت که امید طوری دانشجوی رشته مکانیک مقطع کارشناسی ورودی 88 از دانشگاه اخراج گشته است.
دلیل  اصلی اخراج وی را تمامی مسئولین مرتبط امر در دانشگاه من جمله دکتر اکرمی(ریاست دانشگاه) و دکتر شیرزاد( معاونت آموزشی دانشگاه)  و... ، رای کمیته انضباطی در 17 آبان 1390 و نامه نگاری ها،پی گیری ها و فشارهای وارده از بالا که از طریق ریاست حراست اعمال می گشت ، مطرح کرده اند .

رای صادره از جانب کمیته انضباطی به شماره 161 حاکی از پیدا شدن نشریات و وسایل تبلیغاتی از زیر تخت نام برده در اردیبهشت ماه 1390 بود.این در حالی است که هم زمان که این وسایل با یورش ماموران حراست به واحد 14ساختمان شماره 3 خوابگاه المهدی(اتاق امید طوری) یافته و توقیف گشته بودند فرد مذکور چند روزی بود که به دلیل مشکلات شخصی در هشترود پیش خانواده خود بود و از وجود چنین وسایلی کمال بی اطلاعی را داشت.
بعد از اظهارات مسئولین در مورد علت اخراج،طی ملاقاتی کیومرث طوری(پدر امید طوری که جانباز جنگ تحمیلی نیز میباشد) و ریاست حراست در اتاق وی به گفت و گو نشستند.که در پایان صحبت ها سید سجاد حسینی کیومرث و امید طوری را با گفته های خود تهدید کرده و اعلام کرد که به هیچ عنوان نخواهد گذاشت که پرونده آموزشی (مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم)به آنها داده شود.درحالی که این کار کاملا غیر قانونی می باشد وقانون  نه تنها به رییس حراست بلکه به هیچ یک از مسئولین دانشگاه این اختیار را نداده است.
مع هذا یک روز بعد از درگیری سید سجاد حسینی (رییس حراست)و آقای کیومرث طوری طی تماسی به امید طوری از جانب حراست اعلام شد که طبق دستور ریاست حراست وی به هیچ وجه حق ورود به محوطه دانشگاه را ندارد.این در حالی است که تا به حال هیچ گونه اعلام کتبی بر وی مبنی بر اخراج ارائه نگشته  و هنوز دانشجوی این دانشگاه حساب می شود.با این اوصاف عکس وی در ورودی دانشگاه در اتاق حراست نصب گشته  تا در صورت اراد بر ورود نام برده شناسایی و با ممانعت حراست رو به رو گردد.
به نبال این اعمال غیر قانونی که بلا استثنا از جانب ریاست حراست اعمال می گردد و شیوع آن بین دانشجویان، ساعت 10 شب روز چهارشنبه 24/3/1391 دیوار نویسی گسترده ای در خوابگاه المهدی صورت گرفت  که متن ها حمایت کامل دانشجویان از امید طوری و اعتراض به اعمال غیر قانونی ریاست حراست را می رساند.
بلا فاصله بعد از دیوار نویسی کل برق دانشگاه با این بهانه که در شهر ممقان در بین کابل های انتقال برق اتصالی اتفاق افتاده ، قطع گشت.با توسل به این خاموشی که مصادف با ایام امتحانات نیز بود ، شعار های اعتراضی و ملی از قبیل (آزربایجان اویاخدی.میللتینه دایاخدی/اورموگولو جان وئریر . دولت اونون اولمه گینه رای وئریر./یاشاسین امید طوری/آزربایجان وار اولسون.ایسته میگه ن خار اولسون و...)سر دادند.وضع اعتراضات به قدری شدید بود که حتی حراست یارای مقابله با حجمه وسیع اعتراضات را نداشت.
گفتی است امید طوری هنوز حق ورود به دانشگاه را ندارد و کماکان پرونده آموزشی وی را با ممانعت سید سجاد حسینی بر وی نداده اند.