۱۳۹۱ خرداد ۲۵, پنجشنبه

با پسروي درياچه اروميه 204 هزار هكتار از اراضي آذربايجان شرقي به خطر افتاد


تك توران : رئيس جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي گفت: پسروي درياچه اروميه، 204 هزار هكتار از اراضي استان را با مخاطره روبه رو كرده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، «مسعود محمديان» صبح ديروز در ديدار جهادگران و مديران سازمان جهاد كشاورزي با آيت الله مجتهدشبستري نماينده ولي فقيه و امام جمعه تبريز از فرصت ايجاد شده براي جهادگران براي ديدار با نماينده مقام عظماي ولايت در استان تقدير كرد.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان با اشاره به كاهش 14درصدي بارش باران نسبت به سال گذشته در برخي از مناطق استان و محدوديت منابع آبي افزود: اين چالش ها بخش كشاورزي استان را با مشكل روبه رو كرد و در اين زمينه پسروي درياچه اروميه، 204هزار هكتار از اراضي استان را به مخاطره انداخته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود مجموع اراضي مستعد آبياري تحت فشار را در آذربايجان شرقي 138هزار هكتار اعلام كرد و گفت: تاكنون بيش از 43هزار هكتار از اراضي به سيستم آبياري تحت فشار مجهز شده است.
«محمديان» با بيان اينكه به منظور بهينه سازي مصرف آب در سال گذشته 260ميليارد ريال كمك دولتي براي اجراي طرح هاي آبياري تحت فشار در استان هزينه شده است، افزود: با اجراي همه پروژه هاي تعريف شده همچون تصفيه پساب 7 شهر بزرگ استان، حجم قابل توجهي از آب آبياري استحصال شده، صرفه جويي مي شود.