۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

ایجاد لینک صفحات فیسبوک در ستون " تک توران "


تك توران : شیوه های مبارزات مدنی در طول تاریخ معمولا وابسته به شرایط آن زمان و با استفاده از ابزارهای در دسترس فعالین بوده است .
اگر در مبارزات سه چهار دهه پیش ، ملتها برای تبلیغ حرکت خویش از ابزاری همچون پخش و نشر شبنامه ها ، روزنامه های غیر قانونی ، محافل زیرزمینی خصوصی و غیره استفاده می کردند امروزه با پیشرفت علم تکنولوژی ارتباطات ، عمدتاً اینترنت ، نوع روش مبارزات مدنی نیز همگام با پیشرفت علوم مدرن تر گشته است .

حرکت ملی آزربایجان نیزبا سایقه تاریخی بیش از 80 سال مبارزه بر علیه دشمن اشغالگر راسیست فارس تقریبا توانسته است خود را با علوم رسانه ای روز دنیا همگام کند هر چند که معتقدیم حرکت جوانتر شده ملی آزربایجان جنوبی به علت خاصیت استقلالی آن و بدون دریافت کمک از دولتهای غیر هنوز در عرصه فناوری اطلاعات و نشر حرکت دچار ضعفهای بسیار است . همچنین علاوه بر دلیل فوق کم کاری و شاید عدم باور عمومی نسبت به رسانه های اینترتی و شبکه های مجازی نیز از عمده دلایل ضعف حرکت ملی در این زمینه است .
با نگاهی به شیوه مبارزات ملتهای منطقه خصوصاً در مبارزات ملتهای عرب بر علیه حاکمان دیکتاتور شاهد نقش پررنگ رسانه های اینترتی و شبکه های مجازی همچون فیسبوک و تویتر در سازماندهی و حتی رهبری حرکتهای مردمی بوده ایم .
با نگاهی به حرکت ملی آزربایجان و صفحات ایجاد شده در فیسبوک ، متاسفانه شاهد رغبت کم فعالین به این شبکه مهم مجازی هستیم . شاید بیشترین تعداد نفرات عضو درصفحات سیاسی ملی آزربایجان در فیسبوک متوسط حدود 10 هزار نفر می باشد . این آمار را در کنار مثلاً صفحه فیسبوک فعالین معترض سوریه * 1 *  که می گذاریم شاهد تفاوت بسیار بسیار چشمگیری میشویم .صفحه معترضین سوری تا بدین لحظه نگارش این متن بيش از ( 511000) عضو دارد .
بنابر توضیحات فوق گروه خبری تحلیلی تک توران برای ایجاد انگیزه در بین گروهها و فعالین ملی و نیز ایجاد انقلاب فکری و تغییر در نگرش فعالین در عرصه اطلاعات اینترتی اقدام به ایجاد صفحات لینک فیسبوک در ستون خود کرده است . باشد که اندک کمکی برای آشنایی فعالین و پیوستن ایشان به این صفحات و گسترش و سازماندهی فعالین انجام داده باشیم .
از مدیریان کلیه صفحات قيسبوك فعال ( مستقل ) در حرکت می خواهیم در صورت تمایل ، لینک صفحات خود را برای درج به آدرس ایمیل تک توران ارسال نمایند .
گروه خبری تحلیلی تک توران
2/4/1391